شناسهٔ خبر: 67170975 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در آستانه عید سعید قربان؛

هشدارها‌ی دامپزشکی در خصوص شیوع بیماری تب کریمه کنگو

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت : شهروندان توصیه ها و هشدارها در خصوص شیوع تب کریمه کنگو را در روز عید قربان جدی بگیرند.

صاحب‌خبر -

هشدارها‌ی دامپزشکی در خصوص شیوع  بیماری تب کریمه کنگو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، خلیل زاده افزود: شهروندانی که تصمیم دارند امسال سنت حسنه  قربانی را انجام دهند، حتما  هشدارها‌ی دامپزشکی را در خصوص شیوع  بیماری تب کریمه کنگو جدی بگیرند.

او گفت: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده‌ای از افرادسودجو و فرصت طلب اقدام به کشتار و فروش دام‌های مشکوک در میادین و چهار راه‌های بزرگ شهرزیر پوشش دام قربانی و نذری می‌کنند، توصیه می‌شود شهروندان گرامی دام‌های قربانی خود را ترجیحاً در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل‌های تعیین شده از طرف شهرداری‌ها و مشاوره با مامورین دامپزشکی ذبح کنند.

خلیل زاده تصریح کرد:  اکیپ‌های سیار کنترل بهداشتی شبکه ها‌ی دامپزشکی با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابیها) در روز عید قربان برخورد قانونی خواهند کرد.

او در ادامه گفت: شهروندان  پس از ذبح  دام، لاشه دام  را حداقل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگه داری و سپس اقدام به خرد کردن و استفاده از گوشت کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان در خاتمه گفت:  ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در روز عید قربان  با شماره تماس ۳۲۷۷۸۷۰۱ و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ و شماره تلفن ۳۲۴۲۶۸۴۸  و ۳۲۴۲۶۹۴۸ شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه  از ساعت ۶ صبح الی ۱۴  ظهر آماده ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان محترم می‌باشد.

نظر شما