شناسهٔ خبر: 67170973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستگیری سارقان درختان شهر اصفهان

سارقان درختان شهر اصفهان دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

دستگیری سارقان درختان شهر اصفهان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه قاطعانه حامی فضای سبز هستیم، گفت: درباره قطع غیرمجاز یا دزدی درختان در مناطق ۲ و ۹ شهرداری این کلان‌شهر مواردی گزارش شد که با دستگیری سارقان و معرفی آنها به عوامل قضائی، برخورد قانونی انجام شده و پرونده آنها در حال جریان است.

مجتبی حق‌شناس با بیان اینکه ۱۰۶ اصله درخت در ۱۲ منطقه شهری اصفهان بر اثر وزش باد سقوط کرده بود که پس از آن قطع شدند، افزود: این درختان سقوط کامل کرده بودند، البته در بعضی موارد حدود یک متر از تنه در خاک باقی مانده و تنه اصلی درخت از دست رفته بود.

وی گفت: از جمله دلایل قطع درختان، فشار وارد شده به درخت، سنگینی تاج درختان، سن بهره برداری بعضی درختان، خشکسالی و باد است.

حق شناس افزود: درختان شناسایی، بررسی، عکسبرداری و مستند سازی می‌شوند و اگر درختی آلوده باشد، با ایجاد کمیسیون‌هایی در سازمان پارک‌ها فرم‌های مربوطه مطرح می‌شود، این کمیسیون مشتمل بر افراد مختلفی از جمله قضات دادگستری است و پس از اینکه دادگستری آن را تأیید کرد، بر اساس بند‌های موجود مبنی بر ایجاد مشکل یا خطرآفرین برای شهروندان دستور قطع صادرمی‌شود که سازمان آن را به مناطق ابلاغ می‌کند.


وی خاطرنشان کرد: بسیاری از درختانی که به ظاهر سبز، اما از درون دچار مشکلاتی همچون وضعیت چوب پنبه‌ای هستند، نیاز به قطع دارند.

نظر شما