شناسهٔ خبر: 67170321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سفیر ژاپن در ایران:

حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی ژاپن فرصت مناسب برای معرفی محصولات تولیدی این کشور است

مریم بیگی

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ژاپن در سال ۲۰۲۵، گفت: اگر ایران بتواند سال آینده در نمایشگاه بین‌المللی در کشور ژاپن شرکت کند، مطمئن هستیم که روابط اقتصادی بین این دو کشور تقویت شود و یک فرصت مناسب برای معرفی محصولات تولیدی در ایران است.

صاحب‌خبر -

 تسوکادا تاماگی ۲۴ خردادماه در نشست تخصصی با فعالان اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری ضمن تقدیر از رئیس اتاق بازرگانی این استان بابت ارائه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: درخواست‌های فعالان اقتصادی در این جلسه بسیار بالا بود، تلاش می‌شود تا این درخواست‌ها در حد توان پیگیری و در اسرع وقت به مجموعه‌های مربوطه ارائه شود.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به فعالیت دو سازمان جایکا(آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن) و جترو( سازمان تجارت خارجی ژاپن )، گفت: این دو سازمان در ایران دارای دفتر هستند، پس از بازگشت به تهران و در اولین فرصت برای رایزنی با این دو سازمان و ارائه درخواست‌های فعالان اقتصادی استان وارد عمل خواهم شد.

وی افزود: مهم‌ترین نقش سازمان تجارت خارجی ژاپن، فعالیت‌های تجاری است و از سمت اتاق بازرگانی فرصت‌های تجاری بین ایران و ژاپن را دنبال می‌کند.

تسوکادا تاماگی با بیان اینکه تکنولوژی، مسائل زیست‌محیطی، پژوهشی، آموزشی و موضوعات درمانی از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگو در سفر به چهارمحال و بختیاری بود، یادآور شد: دانش، کار خوب و مقاومت از موضوعات حائز اهمیت در موفقیت است.

سفیر ژاپن در ایران با بیان اینکه کشور ایران سال‌هاست در صنعت خودروسازی ورود پیدا کرده است، عنوان کرد: برای خودروسازی نیاز به صنایع با سطح بالا است و این مسئله یک ظرفیت خوب محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ژاپن در سال ۲۰۲۵، توضیح داد: رایزنی و مذاکره با وزارت امور خارجه و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران برای حضور کشور ایران در این نمایشگاه در حال انجام است و مذاکرات تا آخر این ماه به نتیجه خواهد رسید.

حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی ژاپن فرصت مناسب برای معرفی محصولات تولیدی این کشور است

اتاق بازرگانی یک بانک اطلاعاتی از محصولات باکیفیت تولیدی در چهارمحال و بختیاری را آماده و در اختیار سفارت ژاپن قرار می‌دهد

شهرام زارع- رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رسالت‎‌های اتاق‌های بازرگانی، اظهار کرد: اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی در راستای بهبود فضای کسب و کار گام بر می‌دارد، تمام تلاشمان این است که ظرفیت‌های صادراتی این استان را به خوبی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بسیار خوب در تمامی حوزه‌ها است، عنوان کرد: بادام تولیدی در این استان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، اما صادرات این محصول به سایر کشورها به‌صورت مستقیم انجام نمی‌شود، این محصول از طریق کشور هند به سایر کشورها صادر می‌شود.

زارع گفت: از سفارت ژاپن در ایران درخواست می‌شود تا رایزن بازرگانی این کشور را به‌منظور تسهیل ارتباط تجار و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری با تجار آن کشور به این استان معرفی کند تا شرایط صادرات محصولات تولیدی این استان به کشور ژاپن به صورت مستقیم فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار صادرات از ایران به سایر کشورها انجام می‌شود، تاکید کرد: محصولات پتروشیمی این استان از جمله اوره در بسیاری از صنایع کاربرد دارد که این محصول از طریق کشور دبی به ژاپن صادر می‌شود، درصدد هستیم تا صادرات از این استان به کشور ژاپن به صورت مستقیم انجام شود.

وی عنوان کرد:  اتاق بازرگانی یک بانک اطلاعاتی از محصولات باکیفیت تولیدی در چهارمحال و بختیاری را آماده و در اختیار سفارت ژاپن قرار می‌دهد تا این بانک اطلاعاتی در اختیار رایزنان بازرگانی برای تقویت صادرات به این کشور قرار بگیرد.

حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی ژاپن فرصت مناسب برای معرفی محصولات تولیدی این کشور است

آمادگی توسعه همکاری‌های محیط‌زیستی با کشور ژاپن را داریم

احمد راستینه- نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به توجه کشور ژاپن به توسعه زیرساخت‌های درمان در این استان، اظهار کرد: جلسات بسیار خوبی امروز با سفیر ژاپن در ایران برگزار شد که نتایح خوبی برای این استان در پی خواهد داشت.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط حسنه بین کشور ایران و ژاپن، یادآور شد: ملت ایران از کشور ژاپن با نماد تلاشگری، توانمندی، تخصص و دانش به نیکی یاد می‌کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد امروز آغازی برای عبور از تحریم‌های یکجانبه و ضدحقوق بشری علیه ایران است، رئیس‌جمهور شهید گام‌های بلندی برای تعاملات منطقه‌ای از پیمان شانگهای و بریکس برداشت.

راستینه با تاکید بر اینکه آمادگی توسعه همکاری‌های محیط‌زیستی با کشور ژاپن را داریم، خاطرنشان کرد: همچنین ظرفیت‌های خوبی برای تعاملات اقتصادی وجود دارد، می‌توان یک خط صادراتی برای محصولات غذایی باکیفیت و ارگانیک تولیدی در چهارمحال و بختیاری برای صادرات به ژاپن در نظر گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و چین برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بین دو کشور، تصریح کرد: باید در راستای تقویت ارتباطات تجاری بین دو کشور تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: اهدای یک‌دستگاه ام آر آی توسط کشور ژاپن به بیمارستان هاجر شهرکرد در ایام کرونا نشان داد که تحریم‌های یکجانبه کشورهای ابرقدرت باید از بین برود، ملت ایران حامی صلح در جهان است، امیدواریم روابط بین ایران و ژاپن تقویت و ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

نظر شما