شناسهٔ خبر: 67168657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی

بیش از ۴ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان ایجاد شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تسهیلات پرداختی به خانواده‌های تحت پوشش را مبلغ ۵۱۹ میلیارد تومان در سال گذشته اعلام کرد و گفت: این میزان تسهیلات موجب شد که ۴۲۲۷ فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدمهدی عبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص تشریح برنامه‌های اعیاد غدیر و قربان گفت: کمیته امداد بر طبق نگاه بلند امام خمینی(ره) به عنوان دومین دستگاه انقلابی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف رسیدگی به نیازمندان آغاز بکار کرد و در دولت شهید رئیسی با افزایش اعتبارات این نهاد حمایتی جهش ویژه‌ای در بحث توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت داشت.

وی تسهیلات پرداختی به خانواده‌های تحت پوشش را مبلغ ۵۱۹ میلیارد تومان در سال گذشته اعلام کرد و گفت: این میزان تسهیلات موجب شد که ۴۲۲۷ فرصت شغلی جدید ایجاد شود؛ با مشارکت فنی‌و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، پارک علم و فن‌آوری و دستگاه‌های متولی ۱۴۹۷مورد دوره آموزشی برای ایجاد اشتغال مددجویان در راستای ایجاد اشتغال پایدار برگزار و با برگزاری کارگاههای مختلف کاریابی برای ۶۱۹ نفر از مددجویان انجام پذیرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: در این راستا ۱۸ هزار و ۹۵۷ استعداد در خانواده‌های تحت پوشش شناسایی شده است که در حال برنامه ریزی برای این افراد هستیم.

عبادی به اقدامات فرهنگی اجرایی شده توسط این نهاد حمایتی اشاره کرد و گفت: برگزاری ۹ هزار دوره آموزش مهارت زندگی ویژه مددجویان، برگزاری اردوهای تفریحی زیارتی ۳ هزار و ۳۹۷ نفر از فرزندان تحت پوشش و پرداخت ۱۰هزار و ۷۹ کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان  و ۸۲۱ مورد  شهریه دانشجویی بخشی از اقدامات انجام شده طی سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مشارکت‌های مردمی طی ۳ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود:  سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال نذورات جمع آوری شده است این در حالیست که پیش بینی بینی می شود امسال این رقم به ۲۵۰ میلیارد ریال برسد، همچنینبه منظور  ذبح دام نیز  هماهنگی های لازم با فروشندگان دام زنده ها صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به برپایی ۳۳۳ پایگاه شامل ۳۱۷ مرکز نیکوکاری و ۱۶ مرکز و دفتر امداد جمع آوری نذورات در عید قربان گفت: پویش "نذر قربانی" نیز به منظور جمع‌آوری نذورات مردمی راه‌اندازی شده و مردم خیراندیش استان می‌توانند با شماره گیری کد دستوری « ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۰۸۶  مربع» و همچنین از طریق شماره کارت ۰۶۱۴ – ۰۰۰۰ – ۹۹۷۹ – ۶۰۳۷ نزد صندوق امداد ولایت، جهت پرداخت نذورات اقدام کنند.

عبادی  با اشاره به اینکه پویش «به عشق علی» به جهت حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در عید غدیر ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: در شب عید غدیر نیز توزیع ۳۵ هزار پرس غذای گرم برنامه ریزی شده و ۲هزار و ۵۰۰ سبد معیشتی با کمک مراکز نیکوکاری توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه مسکن و درمان در سبد خانوار سهم بیشتری را به خود اختصاص داده اند تصریح کرد: در سال گذشته در خصوص کمک به ساخت و احداث ۴۹۲ واحد مسکونی، ۵۴۲ مورد تعمیرات منزل مددجویی و ایجاد و تعمیر فضاهای جانبی ۲۶۱ واحد مسکونی تسهیلاتی به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۶۵ نفر از وکلای خیر با نهاد مردمی کمیته امداد استان مرکزی همکاری دارند و در سال گذشته از سوی وکلای خیر و نیکوکار در راستای مختومه کردن پرونده‌های معاضدتی خانواده‌های تحت پوشش امداد اقدامات قابل تقدیر و شایسته‌ای انجام شد.

خبرنگار/ مهدی محمدی

نظر شما