شناسهٔ خبر: 67168388 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

مجلس ۴۰ هزار میلیارد تومان به بودجه فرهنگی افزود

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه مجلس امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان به بودجه فرهنگی کشور افزود گفت: ۴۵۰۰ میلیارد تومان بودجه کنار گذاشته ایم تا دانش آموزان را با اجرای برنامه های مختلف نظام آگاه کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حمیدرضا حاجی بابایی صبح امروز در شورای اداری استان اظهار داشت: مهمترین ویژگی شهید رئیسی اخلاق‌مداری بود از ایشان یک جمله سراغ ندارید که بد اخلاقی کرده باشد همیشه یک چهره متدین با اخلاق و خدوم داشت، ایشان به همدان نیز یک ارادت ویژه داشت و در هر جلسه ای وضعیت همدان‌ را جویا می شد وی از جنس شهید سلیمانی بود او نیز هیچ گاه اهل بداخلاقی نبود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید امیر عبداللهیان و دیگر شهدای خدمت نیز گفت: باید به گونه ای کار کرده و عمل کنیم که از جنس شهید سلیمانی شویم، برای مردم مرهم باشیم، مطمئن باشید هیچ کس در طول تاریخ با اذیت کردن مردم بزرگ‌نشده است بلکه آنچه انسان را بزرگ‌ می کند خدمت به مردم است.

نماینده مردم همدان در مجلس با این توضیح که شهید سلیمانی یک انقلابی به تمام معنا بود و هر آنچه داشت فدای اسلام، انقلاب و مردم کرد ادامه داد: یک انتخابات پیش روی ماست که حضور مردم در آن در استحکام‌ و جایگاه نظام بسیار بسیار اثرگذار است پس همه باید تلاش کنیم با اخلاق، یک انتخابات پر شور مردمی را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی ها حضور مردم در انتخابات آینده را پر شور دیده اند، به همین دلیل همه ما باید برای حفظ نظام کار کنیم تا شاهد یک انتخابات پر شور باشیم مطرح کرد: امسال سال خوبی برای کار هست و اولین بار است که مجلس در آستانه شروع کار خود باید وزرای دولت را انتخاب کند.

حاجی بابایی با این توضیح که یکی از مهمترین کارهایی که امسال مجلس انجام خواهد داد رای به کابینه رئیس جمهور جدید است که می‌تواند یک‌ تحول عظیم در ساختار کشور و نظام به وجود آورده و به کارها سرعت بخشد عنوان کرد: امسال مجلس با مصوبات خوب بودجه ای توانست 40 هزار میلیارد تومان به بودجه فرهنگی کشور اضافه کند که این امر سبب تحول بزرگی در کشور می شود.

وی بیان کرد: 4500 میلیارد تومان بودجه کنار گذاشته ایم تا دانش آموزان را با اجرای برنامه های مختلف از رویدادهای رخ داده در نظام آگاه کنیم چرا که متاسفانه ما نتوانستیم کارهایی که در نظام رخ داده را به مردم خودمان هم نشان دهیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من با 7 دوره نمایندگی وقتی داخل کارخانه ها می روم روحیه ام عوض می شود پس به جای اینکه 8 صبح تا 12 شب حرفهایی بزنیم که مردم بدشان می آید باید کاری کنیم که مردم با نشاط شوند.

وی با اشاره به اینکه 1500 میلیارد تومان به وزرات علوم داده ایم تا اساتید و دانشجویان را در قالب راهیان پیشرفت به مناطق مختلف کشور ببرند تا از موفقیت های کشور آگاه شوند گفت: هیچ کس امسال نمی‌تواند بگوید من این کار را نکردم چون پول نداشتم چون برای همه موارد بودجه در نظر گرفته شده است و این بودجه هم بدون فشار به دولت تامین شده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه در استان نیز این نوید را می‌دهم که نمایندگان استان به اتفاق نمایندگان فعالی در مجلس بوده و در قسمت های مختلف نقش آفرین هستند مطرح کرد: نمایندگان این دوره هم سو و هم جهت در همه ابعاد بوده و انصافا در مجلس نقش آفرینی می کنند. ما می‌خواهیم از این فرصت طلایی استفاده کنیم تا با همراهی مدیران کار انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش شبانه روزی آقای صوفی و استاندار بود که توانستند برای استان پرواز حج را بیاورند آنهم بدون آنکه پولی بدهند افزود: در فضای سیاسی نیز باید اینگونه باشیم یک انتخابات داشتیم که تمام شد و حالا هم همه نیروها باید کنار هم کار کنیم، همه برای ما عزیز هستند چه آنهایی که به ما رای دادند چه آنهایی که رای ندادند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با این توضیح که انقلاب کرده ایم که با همدیگر در مردم امید ایجاد کنیم عنوان کرد: امسال متعهدیم حرف بزرگی در رابطه با مسکن بزنیم.

وی در ادامه سخنان خود با قدردانی از بیگی نژاد نماینده سابق ملایر ادامه داد: یکبار ندیدم بیگی نژاد پشت سر کسی حرف بزند و وقتی او را در مجلس دیدم او به من گفت من چهار سال تلاش کردم یک کارهایی را نکنم، یعنی تلاش کرده بود دینش را نگه دارد.

حاجی بابایی با بیان اینکه تلاش کنیم در انتخابات آینده آخرت خود را نفروشیم گفت: آدم ها گاهی از همانجایی ضربه می خورند که از آن مطمئن هستند، در عالم سیاست نیز همینگونه است گاهی فکر می‌کنیم ایمان ما از همه بیشتر است و درست از همین نقطه آسیب می بینیم.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما