شناسهٔ خبر: 67168188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۱ طرح راهداری در خراسان رضوی به ثمر نشست

مشهد-ایرنا- ۲۱ طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی به ارزش ۴۱ هزار میلیارد ریال امروز، پنجشنبه در جریان سفر سرپرست ریاست جمهوری به مشهد به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در حاشیه آئین بهره برداری یا آغاز طرح های عمرانی استان با حضور سرپرست ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روکش آسفالت هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه های استان با تناژ یک میلیون و ۱۹۹ هزار تن آسفالت در مدت سه سال به ارزش بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال یکی از فعالیت های بزرگی بود که با توجه به شرایط راههای استان با حمایت ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام گرفت.

جعفر شهامت افزود: این میزان روکش آسفالت و بهسازی در سه سال گذشته با عملکرد هشت سال قبل از آن برابری می کند.

وی، همچنین از ایمن سازی ۵۲ نقطه حادثه خیز جاده ای از مجموع ۷۴ نقطه به ارزش ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: عملکرد ۳.۵ برابری دولت سیزدهم نسبت به دولت های قبلی در این بخش چشم گیر است.

شهامت از صدور ۶۸ موافقت اصولی و افتتاح ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی به ارزش ۲ هزار ۸۰۰ میلیارد ریال از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و خاطر نشان کرد: افزایش تعداد مجتمع های بین راهی فعال در دولت مردمی با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی از ۴۵ به ۶۵ باب با هدف تقویت خدمات رسانی به زائرین بارگاه امام رضا(ع) صورت گرفت.

وی احداث ۳۰۷ کیلومتر راه روستایی با تمرکز بر روستاهای مناطق محروم و اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون پس از یک دهه توقف را نیز از دیگر دستاوردهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در مدت یاد شده دانست و تصریح کرد: طرح جامع پایانه مرزی دوغارون با افغانستان هم اینک با پیشرفت ۵۵ درصدی در حال اجرا است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: تردد کامیون های تجاری در پایانه های مرزی استان در نتیجه گشایش ترانزیت به کشورهای آسیای میانه و افغانستان رشد ۵۸ درصدی داشته است.

شهامت افزود: رشد ۱۲۲ درصدی در تناژ ترانزیت خروجی کالا از پایانه های مرزی به آسیای میانه در این دوره ایجاد شده که از نتایج دیپلماسی اقتصادی موفق دولت مردمی است.

به گزاش ایرنا در چهارچوب طرح "یادگار ابراهیم"، که مزین به نام شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است، امروز با حضور سرپرست ریاست جمهوری و جمعی از اعضای دولت سیزدهم، ۱۰۹ طرح مربوط به ۱۲ دستگاه اجرایی و ۱۰ دستگاه ملی با اعتبار بیش از ۱۴۲ هزار میلیارد تومان در استان خراسان رضوی افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ آغاز شد.

نظر شما