شناسهٔ خبر: 67171379 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در سفر سرپرست رییس‌جمهوری به خراسان‌رضوی انجام شد؛

بهره‌برداري از 21 طرح راهداري در خراسان‌رضوي به ارزش 41 هزار ميليارد ريال

صاحب‌خبر -
بهره‌برداري از 21 طرح راهداري در خراسان‌رضوي به ارزش 41 هزار ميليارد ريال
خبرگزاری آریا - 21 طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی به ارزش 41 هزار میلیارد ریال امروز، پنجشنبه در جریان سفر سرپرست ریاست جمهوری به مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری آریا جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در حاشیه آئین بهره برداری یا آغاز طرح های عمرانی استان با حضور سرپرست ریاست جمهوری گفت: روکش آسفالت هزار و 700 کیلومتر از راه های استان با تناژ یک میلیون و 199 هزار تن آسفالت در مدت سه سال به ارزش بیش از 27 هزار میلیارد ریال یکی از فعالیت های بزرگی بود که با توجه به شرایط راه‌های استان با حمایت ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شد.
شهامت افزود: این میزان روکش آسفالت و بهسازی در سه سال گذشته با عملکرد هشت سال قبل از آن برابری می کند.
وی، همچنین از ایمن سازی 52 نقطه حادثه خیز جاده ای از مجموع 74 نقطه به ارزش 2 هزار و 900 میلیارد ریال خبر داد و گفت: عملکرد 3.5 برابری دولت سیزدهم نسبت به دولت های قبلی در این بخش چشم‌گیر است.
شهامت از صدور 68 موافقت اصولی و افتتاح 14 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی به ارزش 2 هزار 800 میلیارد ریال از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و خاطر نشان کرد: افزایش تعداد مجتمع های بین راهی فعال در دولت مردمی با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی از 45 به 65 باب با هدف تقویت خدمات رسانی به زائرین بارگاه امام رضا(ع) صورت گرفت.
وی احداث 307 کیلومتر راه روستایی با تمرکز بر روستاهای مناطق محروم و اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون پس از یک دهه توقف را نیز از دیگر دستاوردهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در مدت یاد شده دانست و تصریح کرد: طرح جامع پایانه مرزی دوغارون با افغانستان هم اینک با پیشرفت 55 درصدی در حال اجرا است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: تردد کامیون های تجاری در پایانه های مرزی استان در نتیجه گشایش ترانزیت به کشورهای آسیای میانه و افغانستان رشد 58 درصدی داشته است.
شهامت افزود: رشد 122 درصدی در تناژ ترانزیت خروجی کالا از پایانه های مرزی به آسیای میانه در این دوره ایجاد شده که از نتایج دیپلماسی اقتصادی موفق دولت مردمی است.
گفتنی است، در چهارچوب طرح "یادگار ابراهیم"، که مزین به نام شهید جمهور سید ابراهیم رئیسی است، امروز با حضور سرپرست ریاست جمهوری و جمعی از اعضای دولت سیزدهم، 109 طرح مربوط به 12 دستگاه اجرایی و 10 دستگاه ملی با اعتبار بیش از 142 هزار میلیارد تومان در استان خراسان رضوی افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ آغاز شد.

نظر شما