شناسهٔ خبر: 67168049 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خرید ۱۲ هزار و ۵۰۰ تُن گندم در اصفهان

خرید تضمینی گندم در استان اصفهان از مرز ۱۲ هزار و ۵۰۰ تُن گذشت.

صاحب‌خبر -

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت برداشت و خرید گندم در استان گفت: فصل خرید گندم از ۲۵ اردیبهشت امسال آغاز و تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تُن محصول از کشاورزان شهرستان‌های شمال و شرق استان خریداری شده است.

محسن ضیائی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از محصول خریداری شده تضمینی استان به کارخانه‌های آردسازی تحویل شده افزود: حدود پنج هزار و ۳۰۰ تن از گندم خریداری شده به چهار کارخانه آردسازی و سیلو‌های دولتی استان انتقال یافت.

او گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ محموله گندم به ارزش ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال از ابتدای فصل برداشت تاکنون بصورت تضمینی از کشاورزان شرق و شمال استان خریداری و تحویل مراکز خرید شده است.

ضیایی خاطرنشان کرد: این میزان گندم توسط یک هزار و ۳۰۰ کشاورز به مراکز خرید، تحویل داده شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان اضافه کرد: قیمت پایه هر کیلوگرم گندم، امسال حدود ۱۷۵ هزار ریال (۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان) است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال امکان خرید بیش از ۱۵۰ هزار تُن گندم آبی و دیم در استان وجود داشته باشد و مراکز خرید تضمینی در این پیوند، تجهیز و راه‌اندازی شده است.

۴۳ مرکز خرید تضمینی گندم شامل ۲ سیلوی ملکی در کاشان و ابتدای ورودی شهر بهارستان، چهار کارخانه آردسازی و همچنین ۳۷ مرکز تعاون روستایی در سطح استان اصفهان، آماده دریافت گندم کشاورزان است.

نظر شما