شناسهٔ خبر: 67166030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خرید گندم در اصفهان از مرز ۱۲ هزار و ۵۰۰ تُن گذشت

اصفهان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت برداشت و خرید گندم در استان گفت: خرید تضمینی گندم در این استان از مرز ۱۲ هزار و ۵۰۰ تُن گذشت.

صاحب‌خبر -

محسن ضیائی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فصل خرید گندم از ۲۵ اردیبهشت امسال آغاز و تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تُن محصول از کشاورزان شهرستان‌های شمال و شرق استان خریداری شده است.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ درصد از محصول خریداری شده تضمینی استان به کارخانه‌های آردسازی تحویل شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان اظهار داشت: حدود پنج هزار و ۳۰۰ تن از گندم خریداری شده به چهار کارخانه آردسازی و سیلوهای دولتی استان انتقال یافت.

ضیایی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ محموله گندم به ارزش ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال از ابتدای فصل برداشت تاکنون بصورت تضمینی از کشاورزان شرق و شمال استان خریداری و تحویل مراکز خرید شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان اضافه کرد: این میزان گندم توسط یک هزار و ۳۰۰ کشاورز به مراکز خرید، تحویل داده شد.

ضیائی خاطرنشان کرد: قیمت پایه هر کیلوگرم گندم، امسال حدود ۱۷۵ هزار ریال (۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان) است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال امکان خرید بیش از ۱۵۰ هزار تُن گندم آبی و دیم در استان وجود داشته باشد و مراکز خرید تضمینی در این پیوند،تجهیز و راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، ۴۳ مرکز خرید تضمینی گندم شامل ۲ سیلوی ملکی در کاشان و ابتدای ورودی شهر بهارستان، چهار کارخانه آردسازی و همچنین ۳۷ مرکز تعاون روستایی در سطح استان اصفهان، آماده دریافت گندم کشاورزان است.

خرید تضمینی گندم مانند سال‌های گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی از شهرستان‌های شمالی استان شروع می‌شود و بتدریج به مناطق سردسیر خواهد رسید و این کار تا پایان شهریور ادامه دارد.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۳۰۰ هزار هکتار از آن زیر کشت می رود.

نظر شما