شناسهٔ خبر: 67167145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیشگیری از آسیب های اجتماعی از اهداف حوزه فرهنگی آموزش و پرورش

امسال بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه برای اجرای طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان که میهمان خبرنگاران در رویداد جام رسانه ای امید بود گفت: تمرکز بر اجرای طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در قالب طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) از جمله دغدغه های مسئولان این اداره است.

موسوی افزود: این طرح در ۷ شهرستان و هزارو ۱۱۳ مدرسه اجرا و ۱۱۲ هزار دانش آموز از مزایای آن بهره منده شدند.

وی به طرح یاریگران زندگی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان وشناسایی دانش آموزان در معرض خطر در مدارس بالای ۵۰ دانش آموز اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون ۱۰۸ هزار دانش آموز عضو این طرح هستند.

موسوی گفت: جشنواره نوجوان سالم با هدف مراقبت و مواظبت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتار‌های پرخطر  با محور پیشگیری از گرایش به دخانیات و مواد مخدر و همچنین پرهیز از خشونت در سه بخش خلاقیت‌های دانش آموزی، افتخارات مدرسه‌ای و افتخارات جامعه در همه مقاطع تحصیلی برگزار شده است.

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش همچنین به اجرای طرح مسطورا (زندگی با آیه‌ها) در استان اشاره کرد و افزود: کسب رتبه نخست دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی در کشور از بین۴۰ هزار و  ۵۰۰ دانش آموز از دستاوردهای مهم حوزه فرهنگی آموزش و پرورش است.

وی اجرای طرح سه میم (مدرسه، مسجد، منزل)، طرح گفتمان دینی با شرکت بیش از ۲۵ هزار دانش آموز ، مسابقات قرآن، عترت و نماز با شرکت ۹۲ هزار دانش آموز ،برنامه نور چشم من در همه مدارس ،تولید و نشر سرود‌های انقلابی، اردو‌ها و سفر‌های تربیتی و زیارتی در قالب اردوی راهیان نور، راهیان پیشرفت زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس و پیاده‌روی اربعین، دیگر برنامه های حوزه فرهنگی آموزش و پرورش بود.

 

نظر شما