شناسهٔ خبر: 67166125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد

۴۷ میلیون دلار صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

عیسی فتحی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۷ میلیون دلار کالا در دولت سیزدهم از این استان صادرات غیرنفتی انجام شد.

صاحب‌خبر -

امیرتیمور موسویان روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه در جام رسانه ای امید افزود: در دولت سیزدهم ۵۷ واحد صنعتی راکد با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان احیا و به چرخه تولید بازگشتند که از این محل برای ۷۳۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: طی این مدت ۳۶ واحد صنعتی استان با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان افزایش ظرفیت داده شدند که برای ۷۴۵ نفر اشتغال زایی شده است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این مدت از محل تبصره ۱۸ و نهضت احیا ۳۳۵ میلیارد تومان به صنعت و معدن استان پرداخت شده است.

موسویان تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۴۷ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از گمرک استان به خارج از کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر ۱۹هزار و ۶۴۰ پروانه کسب برای واحدهای صنفی استان صادر کرده‌ایم که برای ۴۲ هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته ۲۰۰ مصوبه برای رفع مشکلات و موانع واحدهای صنعتی و تولیدی استان داشت.

موسویان تصریح کرد: ۳۴ هزار واحد صنفی در قالب ۸۵ اتحادیه صنفی و ۵ اتاق اصناف در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: فاز اول کارخانه هیدراته چرام بهمن ماه امسال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

نظر شما