شناسهٔ خبر: 67165421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

رفع ۵ نقطه حادثه‌خیز زنجان نیازمند اعتبار است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: امسال پنج نقطه حادثه‌خیز ساماندهی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی به نقل ازروابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، هادی نظری، معاون راهداری این اداره کل گفت: در استان ۵ نقطه حادثه خیز در برنامه کاری قرار دارد که در صورت تامین اعتبار رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مناطقی از استان که مستعد حادثه است در گام اول باید شناسایی و نقطه‌گذاری شود، افزود: سال گذشته هفت نقطه پرتصادف در محورهای استان ساماندهی و مشکل آنها مرتفع شد.

نظری گفت: در شهرستان طارم نیز سه نقطه توسط راهداری استان زنجان به عنوان نقاط مستعد حادثه شناسایی شده است که در حال بررسی طرح مذکور هستیم تا تائید نهایی شده و این نقاط ایمن‌سازی و ساماندهی گردد.

وی در ادامه از رفع دو نقطه پر تصادف و مستعد حادثه تا پایان شهریور و آبان خبر داد و افزود: محور زنجان به تاکستان، تقاطع نصیرآباد، قسمتی از محدوده کمربندی ابهر به خرمدره و نورین به سمت تاکستان از جمله پروژه‌هایی است که اجرای آن‌ها نیازمند اعتبار است که در صورت تامین تا پایان سال انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز تاثیر بالایی در کاهش تصادفات جاده‌ای می‌گذارد، گفت: در صددیم نقاط شناسایی شده را بر اساس اولویت ساماندهی کرده و در راستای تامین ایمنی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر اعتبار برای اصلاح و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز در دست اجرای جاده‌های استان لازم است، اظهار کرد: اصلاح و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز که اکثراً از تقاطع‌ها و تداخلات ترافیکی است، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نظر شما