شناسهٔ خبر: 67164946 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

منابع یمنی: عملیات علیه کشتی «توتور» بیانگر توسعه قدرت نظامی صنعا است

حمید محمدطاهری

منابع نظامی در صنعا هدف قرار گرفتن کشتی «توتور» توسط نیروهای مسلح یمن را بیانگر توسعه قدرت نظامی این کشور ارزیابی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، منابع نظامی آگاه در صنعا در این باره به روزنامه الاخبار اعلام کردند که عملیات جدید علیه کشتی تجاری یونانی «توتور» نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجهی در توان نظامی یمن است.

این منابع گفتند: رزمندگان سوار بر یک قایق نیروی دریایی با خمپاره‌های قابل حمل و شهپاد به کشتی مرتبط با رژیم اشغالگر حمله کردند و موفق شدند ضربات دقیق و ویرانگری را به آن وارد کنند.

یک منبع نظامی وابسته به نیروی دریایی یمن در این باره اعلام کرد: اخبار کشتی توتور حاکی از احتمال غرق شدن آن است؛ گزارش‌هایی مبنی بر سرازیر شدن آب به داخل موتورخانه آن گزارش شده است.

این منبع گفت: پس از تصمیم یمن برای ورود به خط حمایت از مقاومت فلسطین در نوار غزه در نوامبر گذشته، این اولین بار است که عملیاتی از این دست در دریای سرخ انجام می‌شود.

طبق گفته وی، این حمله پس از آن صورت گرفت که نیروهای صنعا طی روزهای گذشته فعالیت‌های خصمانه شدید توسط نیروهای آمریکایی در خلیج عدن را رصد کردند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای از حمله به یک کشتی در دریای سرخ و انجام ۲ عملیات نظامی مشترک با مقاومت عراق علیه ۲ هدف حیاتی دشمن صهیونیستی خبر داد.

سرتیپ «یحیی سریع» روز چهارشنبه در این بیانیه تاکید کرد کشتی TUTOR به دلیل نقض ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی از سوی شرکت مالک آن، هدف قرار گرفت. وی افزود این کشتی که با یک قایق مسلح، یک شهپاد و موشک‌های بالستیک در دریای سرخ هدف قرار گرفت، آسیب جدی دیده و در آستانه غرق شدن است.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

انتهای پیام

نظر شما