شناسهٔ خبر: 67164066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مساجد نیمه ساز مسکن مهر پردیس با درخواست مردم تکمیل می شوند

پردیس- ایرنا- مساجد نیمه ساز مسکن مهر پردیس تکمیل می شوند، بطوریکه مقرر شده مساجدی که در فازهای مختلف در مراحل ساخت آنها پیشرفت فیزیکی کمتر و یا نیمه فعال هستند از سوی مسئولان تعیین تکلیف شده و پس از طی مراحل قانونی ظرف حداکثر ۲ ماه پیمانکار جایگزین انتخاب و پروژه‌ها تکمیل شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پیرو مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی و پیگیری های صورت گرفته حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس به همراه محسن قضاتلو فرماندار، جلیل محبت‌ خواه مدیرعامل شرکت عمران، علیپور دادستان، سرهنگ گرمابدری فرمانده سپاه، سلیلی رییس اداره اوقاف و خیریه از مساجد در حال ساخت قاسم بن الحسن (ع)، فاطمه الزهرا (س)، امام حسن (ع) و امام مهدی (عج) در فاز های پردیس بازدید کردند.

همچنین طی یک زمانبندی تعیین شده، مقرر شد نواقص این اماکن مذهبی توسط شرکت عمران مرتفع و بصورت قطعی تحویل بهره بردار گردد. همچنین مساجدی که پیشرفت فیزیکی پایین دارند و یا نیمه فعال هستند نیز تعیین تکلیف و پس از طی مراحل قانونی ظرف حداکثر ۲ ماه پیمانکار جایگزین انتخاب و پروژه‌ها تکمیل شوند.

مساجد نیمه ساز مسکن مهر پردیس با درخواست مردم تکمیل می شوند

امام جمعه شهرستان ضمن قدردانی از پیگیریهای همه دغدغه مندان، اظهار داشت: مسجد پایگاه مهم و اساسی برای مسائل فرهنگی و پناهگاهی مطمئن برای رفع مشکلات و نیازهای مردم است. لذا غفلت ها و کم کاری های گذشته باید در اسرع وقت برطرف گردد تا مردم برای انجام فرائض مذهبی و فرهنگی دغدغه نداشته باشند. و انشاءالله با همت مسئولین، به زودی شاهد تکمیل، تجهیز مساجد و همچنین تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر همراه با زیرساختهای لازم برای مردم عزیزمان باشیم.

نظر نمازگزاران

مکانی که قراربود درآن مسجد ساخته شود در حال حاضر زمین خاکی است که به دلیل مشکل دسترسی به مسجد نماز گزاران در آن محل نماز می خوانند.

گرامی یکی از نمازگزاران می گوید: متاسفانه ما در محله خود مسجد نداریم و در این فضای خاکی و زمین بایر نماز می خوانیم و از فرماندار، مدیرعامل شرکت عمران و شهردار و سایر کسانی که دست اندر کار هستند تقاضا داریم به این مشکل رسیدگی کنند.

محمدی نمازگزار دیگری با اشاره به مشکل مسجد توضیح داد: یک مسجد در خیابان طراوت داریم اما به دلیل دوری راه دسترسی به مسجد برای ما دشواراست و ازمسئولان خواهش می کنیم به مطالبات ما و این نیاز فرهنگی، مذهبی توجه بیشتری داشته باشند.

سخن امام جمعه

در همین حال امام جمعه شهرستان پردیس گفت: مسجدی که در فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس قرار دارد پاسخگوی جمعیت بیش از ۷۰ هزار نفری این فاز نیست وجود تنها یک مسجد که بیشتر شبیه یک نماز خانه است برای امور مذهبی ساکنان مسکن مهر کافی نیست و باید تدبیری اندیشید.

حجت الاسلام سید حسین حسینی ادامه داد: در حال حاضر ۴۲ مسجد در سطح شهرستان داریم که برخی فعال و برخی نیمه فعالند و با توجه به رشد سریع جمعیت درشهرستان ضرروت دارد که تعداد مساجد به ویژه درفازهای جدید افزایش یابد.

وی ادامه داد: مسجد پایگاه مهم و اساسی برای مسائل فرنگی و پناهگاهی مطمون برای رفع مشکلات و نیازهای مردم است،غفلت ها و کم کاری های گذشته باید دراسرع وقت برطرف شود تا مردم برای انجام فرائض مذهبی وفرهنگی دغدغه نداشته باشند.

در فاز ۱۱ مسکن مهر چهار مسجد درنظر گرفته شده است

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: در حال حاضر یک مسجد در دست ساخت و یا تکمیل هستند و برای فاز ۱۱ مسکن مهر ساخت و تحویل ۴ مسجد در دستور کار قرار دارد.

خلیل محبت خواه ادامه داد:عملیت عمرانی در فاز ۱۱ پردیس حدود یکسال است که فعال شده و اولویت ما فازهایی است که جمعیت پذیری بیشتری دارند.

مدیرعامل شرکت عمران توضیح داد: ساخت مراکز فرهنگی و مذهبی در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است که به زودی در زونهای مشخص شده، تعیین تکلیف خواهد شد.
محبت خواه خاطرنشان کرد:تامین امکانات رفاهی ازجمله؛ پارک و مساجد جدید در دستورکار شرکت عمران شهر جدید پردیس قرارگرفته است .

به گزارش خبرنگار ایرنا در طی بازدید مسئولان از مساکن مهر،مقررشد مسائل مربوط به اماکن مذهبی دریک زمان بندی تعیین شده توسط شرکت عمران مرتفع و به صورت قطعی تحویل بهره بردار شود ومساجدی که پیشرفت فیزیکی پایین دارند و یا نیمه فعال هستند نیز تعیین تکلیف و پس ازطی مراحل قانونی طی مدت حداکثر ۲ماه پیمانکار جایگزین انتخاب و پرونده ها تکمیل شود.

شهرستان پردیس باجمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما