شناسهٔ خبر: 67163792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش تولید ماهیانه مرغ در زنجان

فاطمه آزادی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: امسال تولید ماهیانه مرغ در استان به حدود سه میلیون قطعه با همان ظرفیت قبلی رسیده است.

صاحب‌خبر -

روح‌الله حسنی امروز (پنج‌شنبه ۲۴ خردادماه) در همایش مدافعان امنیت غذایی در استان زنجان اظهار کرد: کشاورزی ارتباط مستقیم با سفره مردم دارد لذا اهمیت امنیت غذایی با توجه به این مهم وظیفه ما و تولیدکنندگان را سنگین می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی مدون و منظم همچنین همراهی گروه‌های دولتی، خصوصی و بسیج کشاورزی در تحقق هرچه مطلوب‌تر مسئله امنیت غذایی و رسیدن به نقطه مدنظر، ادامه داد: وضعیت تولید محصولات کشاورزی در استان خوب است و رشد مطلوبی در تولیدات غذایی اعم از مرغ و گندم در کل محصولات استراتژیک داشتیم از طرفی با وجود سیاست‌های جوانی جمعیت توجه به مقوله تولید غذای سالم حائز اهمیت بیشتری است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به وضعیت آب و هوایی امسال هم پیش‌بینی رشد محصولات استراتژیک وجود دارد، ابراز کرد: راهبرد کشور تولید به اندازه ظرفیت است ولی خوشبختانه این سال‌ها  نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت اگر هم وارداتی صورت گیرد صرفا برای ذخیره است‌.

او با بیان اینکه مقوله تولید سخت و سنگین است، ابراز کرد: جهادکشاورزی نقش میان‌دار را دارد و در این راستا بایستی دستگاه‌های خدمت‌رسان در کنار و حمایت‌کننده تولیدکنندگان باشند.

انتهای پیام

نظر شما