شناسهٔ خبر: 67163153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

استاندار فارس:

حل تنش آبی روستاهای استان اولویت دارد

ایرنا

استاندار فارس گفت: مسئله آب و حل تنش آبی تمام روستاهای استان به‌عنوان اولویت مهم مطرح است و با جدیت در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدهادی ایمانیه، پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از مخزن ۲ هزارمترمکعبی روستای بیدزرد شیراز که با حضور وزیر کشور انجام شد افزود: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند و بتوانیم در پایان دولت چهاردهم مشکل آب روستاهای دارای تنش و بحران آبی استان را حل کنیم.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته در استان تلاش کردیم که به مسئله آب توجه و نگاه ویژه داشته باشیم و در همین زمینه و به‌منظور حل مشکل آب و تأمین آب موردنیاز بخش‌های مختلف اقداماتی از جمله انتقال آب خلیج‌فارس در دستور کار قرار گرفت و عملیاتی شد.

استاندار فارس اظهار کرد: حدود ۲ هفته قبل آبی که از شرق استان وارد سیرجان می‌شود به نی‌ریز رسید و هم اینک برای افتتاح فولاد نی‌ریز آمادگی داریم که از این آب استفاده شود و آب سد چشمه عاشق نیز به مصرف آشامیدنی مردم اختصاص یافت.

وی گفت: در پروژه انتقال آب خلیج‌فارس که از طریق لامرد به سمت ایزدخواست و اصفهان می‌رود نیز در هشت جبهه کاری در حال لوله‌گذاری و نصب آب‌شیرین‌کن‌ها در کنار خلیج‌فارس است.

ایمانیه افزود: با وزیر نیرو هم هماهنگ کرده‌ایم که یک خط انتقال آب از بوشهر به‌طرف غرب استان و منطقه کازرون و کوه چنار داشته باشیم که هم اینک در دست طراحی است.

وی ادامه داد: در زمینه آبرسانی به روستاهای استان نیز با همکاری خوب بسیج سازندگی و آبفای استان و شیراز اقدامات خوبی انجام شد همچنین در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم یک هزار روستای فارس دچار تنش و بحران آبی بودند و آب آشامیدنی موردنیاز مردم یا از طریق تانکر یا از طریق خرید چاه‌های کشاورزی تأمین می‌شد.

استاندار فارس گفت: اما با کار جهادی بسیار ارزشمند و همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه امام مجتبی (ع) و آبفای استان و شیراز مشکلات بیش از ۳۰۰ روستا تاکنون حل شده و حل مشکل ۳۰۰ روستای دیگر هم در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال جاری به سرانجام برسد.

ایمانیه ادامه داد: اجرای شبکه فاضلاب شهرهای بزرگ نیز با جدیت در دست پیگیری است و مشکلی که با بانک توسعه اسلامی داشتیم با کمک و پیگیری دولت در بیشتر شهرها حل شده است و هم اینک کار ادامه دارد.

وی اظهار کرد: بنای ما این است که شبکه فاضلاب این شهرها را به ترتیب به صنایع اطراف وصل کنیم تا آن صنایع از پساب آن شبکه‌ها استفاده کنند و آب سدها و چاه‌ها برای مصرف آشامیدنی بماند همچنین بحث دیگر که به جدیت پیگیر هستیم کمک به پروژه‌های کاهش مصرف آب، استفاده بهینه و افزایش بهره‌وری بود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها:

نظر شما