شناسهٔ خبر: 67163018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار ایلام: مسیر زیرگذر تقاطع ماربره مهران تا اربعین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: مسیر ارتباطی زیرگذر تقاطع ماربره شهرستان مهران تا قبل از ایام اربعین امسال مورد بهره‌برداری و زیر بار ترافیک می رود.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا در جریان بازدیدهای سفر معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین از پروژه پل رانشی و تقاطع ماربره واقع در مسیر ایلام - مهران با تاکید بر تسریع در عملیات اجرایی این پروژه، اظهار داشت: مسیر زیرگذر تقاطع ماربره تا اربعین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و روگذر این تقاطع نیز بعد از اربعین عملیات آن با شتاب ادامه می‌یابد.

بهرام نیا افزود: اخیراً در نشستی به ریاست سرپرست ریاست جمهوری و با حضور وزرا عنوان کردیم که برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی اربعین ۳ هزار میلیارد نیاز است.

استاندار ایلام تاکید کرد: گفت: این مسیر ارتباطی زیرگذر تقاطع ماربره شهرستان مهران تا قبل از ایام اربعین امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بازدید از زیرساخت‌های اربعین در شهرستان مهران و حضور در نشست ستاد اربعین از جمله برنامه‌های سفر معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین به استان ایلام است.

استاندار ایلام: مسیر زیرگذر تقاطع ماربره مهران تا اربعین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

هزینه پارک خودرو در پارکینگ خصوصی میدان اربعین براساس نرخ مصوب است

استاندار ایلام همچنین در جریان بازدید از پارکینگ بخش خصوصی واقع در محدوده پایانه مرزی مهران، گفت: برای پارک وسایل نقلیه زوار در ایام اربعین و رفاه حال زوار با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با مساحت ۱۵ هکتار در مراحل نهایی آماده‌سازی است.

بهرام‌نیا با اشاره به ضرورت احداث پارکینگ بهش خصوصی در میدان اربعین پایانه مرزی مهران، تصریح کرد: عملیات اجرایی احداث این پارکینگ در مراحل نهایی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هزینه روزانه پارک خودرو در این پارکینگ براساس نرخ مصوب است، گفت: آسفالت این پارکینگ در اسرع وقت انجام می‌شود و ۲ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در این پارکینگ ساخته شده است.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی‌ترین و مهم‌رین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است.

قطعه دوم پروژه شش‌خطه کردن پل زائر تا میدان اربعین به مناقصه گذاشته شود

استاندار ایلام همچنین در جریان بازدید از پروژه شش‌خطه کردن مسیر پل زائر شهر مهران تا میدان اربعین پایانه مرزی، گفت: تکمیل این پروژه از ضروریات برگزاری باشکوه کنگره اربعین است.

وی بیان کرد: قطعه دوم پروژه شش خطه پل زائر تا میدان اربعین پایانه مرزی مهران به مناقصه گذاشته شود چراکه اعتبار آن تامین می‌شود.

بر اساس آمار اعلامی در اربعین سال گذشته حدود بیشتر ۵۰ درصد زائران از مرز بین‌المللی مهران تردد کردند.

نظر شما