شناسهٔ خبر: 67162606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رشد ۷۸ درصدی ترانزیت در کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در از رشد ۷۸ درصدی ترانزیت در کشور طی دو ماه گذشته خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل، داریوش امانی در جریان بازدید از تیرپارک پایانه مرزی بیله‌ سوار با عنوان اینکه یکی از اهداف کشور و سازمان راهداری افزایش ترانزیت و مبادلات مرزی بین کشور‌های همسایه است، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش شبانه روزی همکاران مرز امسال ۱۶ میلیون تن ترانزیت داشته باشیم.

وی نقش پایانه مرزی بیله سوار را در رشد تجاری و اقتصادی کشور بسیار مهم دانست و افزود: رشد ترانزیت پایانه مرزی بیله سوار نیز نسبت به دو ماه سال قبل ۲۴ درصد است.

امانی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۸ درصد رشد ترانزیت را در کشور شاهد بودیم بیان کرد: در سال گذشته پایانه بیله‌سوار جزوه ۷ پایانه مرزی از جهت افزایش میزان ترانزیت در کشور بود. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مرز بیله‌سوار را جزوه پایانه‌های برتر را کشور عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با توسعه زیرساخت‌ها این مرز نیز به جهت همسایگی با کشور دوست کشور آذربایجان تبدیل به مرز اربعینی شود و مردم کشور آذربایجان از این طریق وارد کشور شده و از مرز‌های خروجی ما به سمت عراق استفاده کنند.

اختصاص بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مسیر‌های اربعینی

امانی از اختصاص بیش از ۲ هزار و ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار برای مسیر‌های اربعینی، پایانه‌های مرزی و بحث زیرساخت‌های اربعینی خبرداد و تصریح کرد: از این میزان هزار میلیارد تومان مربوط به مطالبات سال گذشته و هزار و ۴۰۰ میلیارد نیز برای انجام پروژه‌های جدید و در حال اجراست.

وی همچنین در خصوص آمادگی کامل این سازمان برای شروع سفر‌های اربعینی و پذیرایی از زائران اربعین در مرز‌ها و پایانه‌ها اشاره کرد و گفت: افزایش سایبان، تونل‌های سرمایشی، ارتقای زیرساخت‌های پایانه‌ها و بویژه پایانه برکت در شهر ایلام در حال انجام است و اقدامات بسیار خوبی در جاده‌های منتهی به پایانه‌های اربعینی توسط این سازمان انجام شده است تا زائران اباعبدالله الحسین (ع) همچون سال‌های گذشته با امنیت خاطر و آرامش به زیارت بروند.

<div id="video-display-embed-code_11211823"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4258613/11211823?width=600&height=350"></script></div>
بازدید رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
 

نظر شما