شناسهٔ خبر: 66877674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش۴۳ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افزایش ۴۳ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

صاحب‌خبر -

افزایش۴۳ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل کلیم اله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: طی ۲ ماه اخیر ۱۳۰ هزار تن کالا توسط ۶ هزار دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل عمده کالاهای صادر شده از این پایانه مرزی را کاشی، شیشه، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی،انواع نمک و پروفیل ذکر کرد.
دبیر کمسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل همچنین از واردات پنج هزار و۳۲۴ تن کالا از این پایانه خبر داد و گفت: این در حالی است که مدت مشابه سال گذشته حدود چهار هزار و ۷۴۸ تن کالا وارد شده بود و این امر حاکی از افزایش ۱۲درصدی واردات از این مرز است.
عضو شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: در مدت یاد شده ترانزیت ورودی از مرز بیله سوار ۶۲هزار و۸۸۱ تن و ترانزیت خروجی از این مرز ۱۱۱ هزار و۹۱۲ تن کالا بوده است که نشان دهنده رشد ۲۲ درصدی تراتزیت از این مرز است.
به گفته مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، از این میزان کالا ۵۴ درصد توسط کامیون ایرانی، ۳۹ درصد توسط کامیون آذری و هفت درصد نیز توسط کامیون سایر ملیت‌ها ترانزیت خروجی ثبت شده است.
وثوقی یادآورشد: در ۲ ماهه گذشته تردد ۲۵ هزار دستگاه وسیله نقلیه ائم از پر و خالی را از مرز بیله سوار ثبت شده است که از این تعداد ۱۳هزار و ۴۰۸ دستگاه وارد و ۱۱ هزار و۶۳۷ دستگاه نیز از مرز خارج شده است و در این زمینه هم شاهد رشد ۲۳ درصدی بوده ایم.
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل همچنین از تردد ۲۴ هزار و ۵۴۶ دستگاه کامیون و ۴۹۹ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار خبرداد و بیان کرد: در تردد وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۵۰دستگاه تردد کرده بود افزایش ۴۳ درصدی و در تردد وسیله نقلیه کامیون نیز ۲۳ درصد افزایش را شاهد هستیم.

نظر شما