شناسهٔ خبر: 67162088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اهدا خون در بوشهر ۲۵درصد افزایش یافت

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: شمار اهدای خون در این استان با رشد ۲۵درصدی در سه ماه نخست امسال به هشت هزار افزایش مورد یافت که ۹۵ درصد آنان آقایان هستند.

صاحب‌خبر -

 علیرضا باستین مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اظهار کرد: در ۲ سال گذشته ۱۰ هزار اهداکننده خون در استان بوشهر افزایش یافته است.

وی افزود: بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، تصادفات و بیماران مورد عمل جراحی قلب بیشترین مصرف کننده خون در استان بوشهر هستند.

باستین تصریح کرد: تمام خون مورد نیاز و فرآورده‌های خونی این مجموعه در استان بوشهر فراهم شده و هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی یادآور شد: با توجه به وجود ۴۰۰ بیماری تالاسمی در استان بوشهر، تامین خون و فرآورده‌های خونی این افراد به‌صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اضافه کرد: بوشهر، کنگان، برازجان، گناوه و دیلم دارای پایگاه انتقال خون هستند و برای راه‌اندازی پایگاه انتقال خون در جزیره خارگ اقدامات لازم انجام شده است.

باستین با اشاره به راه‌اندازی خون‌گیری سیار در استان بوشهر ادامه داد: چند سال خون‌گیری سیار استان بوشهر از رده خارج شده بود که اتوبوس ویژه خون‌گیری در استان با همکاری شورای راهبردی پتروشیمی پارس تامین شده و با تجهیز آن فعالیت خود را به‌عنوان پایگاه سیار در شهرها و روستاهای فاقد پایگاه انتقال خون آغاز می‌کند.

وی با اشاره به تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی پایگاه سیار خون گیری استان بوشهر گفت: بیشترین نیاز در گروه‌های خونی منفی است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر افزود: با افزایش تجهیزات و اهداکنندگان، ذخیره خون در استان بوشهر در حد مطلوب و به ۱۰ روز رسیده است.

باستین با اشاره به فعالیت آزمایشگاه انتقال خون استان بوشهر اضافه کرد: قبل از دولت سیزدهم آزمایشگاه خون استان تعطیل بود که با پیگیری و تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال فعالیت آزمایشگاه‌های خون استان بوشهر آغاز بکار کرده و از دیگر استان‌ها بی‌نیاز شدیم.

وی با اشاره به تامین تجهیزات پیشرفته در اداره کل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: اکنون با ایجاد دستگاه‌های مجهز و خودکار گروه‌های فرعی خون در استان بوشهر انجام می‌شودو تشخیص بیماری‌ها زودتر انجام می شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: سالانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد نمونه خون بند ناف در این استان ذخیره‌سازی می‌شود.

نظر شما