شناسهٔ خبر: 67161249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

افزایش ۳ درصدی تردد ناوگان حامل کالاهای صادراتی و وارداتی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش ۳ درصدی تردد ناوگان حامل کالاهای صادراتی و وارداتی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی  از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: طی ۲ ماهه ابتدای سال جاری در مجموع ۷۲ هزار و ۹۰۹ دستگاه ناوگان حامل کالاهای صادراتی و وارداتی از پایانه های مرزی استان تردد کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تردد ناوگان باری  در سال‌جاری مربوط به پایانه مرزی بازرگان با ۲۸ هزار ۷۳۷ تردد است، تصریح کرد: همچنین در این مدت پایانه مرزی تمرچین با افزایش ۸۳ درصدی و انجام ۲۳ هزار و ۶۳۳ تردد بیشترین رشد در این خصوص را دارا بود.

وی با اشاره به موضوع تردد ناوگان و ترانزیتی اظهار کرد: در این مدت مجموع ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه های مرزی استان بیش از ۸ هزار دستگاه بوده که ۵۱۷۳ دستگاه ترانزیت ورودی و ۳۵۳۵ دستگاه نیز میزان ترانزیت خروجی از مبادی ورودی و خروجی کشور در آذربایجان غربی است.

دست نشان یاد آور شد: یکی از اهداف اصلی مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان در افزایش ترانزیت کالا و عبور و مرور ناوگان باری از پایانه های مرزی، کاهش زمان ایستایی ناوگان ترانزیتی صادراتی و افزایش لاین های ورود و خروج از کشور بوده و در این خصوص نیز اقدامات موثری تاکنون انجام شده است.

نظر شما