شناسهٔ خبر: 67161202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

کودکان کار زنجانی خانواده‌دار هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: کودکان کار شناسایی شده توسط بهزیستی دارای خانواده هستند و امید است با مشارکت جمعی و مساعدت مردم و خیران هیچ کودکی به خاطر فقر اقتصادی و فرهنگی مجبور به زندگی و کار در خیابان نباشد.

صاحب‌خبر -

روح‌الله خدابنده‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سازمان بهزیستی با توجه به وظایف ذاتی خود، کودکان و نوجوانان کار و خیابان را دلیل وضعیت اجتماعی و مشکلات خاص آن‌ها همواره مدنظر قرار داده است.

وی افزود: در همین راستا بهزیستی نسبت به راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی نگهداری موقت اقدام کرده و به‌دلیل تغییر ماهیت و ویژگی‌های آسیب از جمله موضوع سرپرستی کودکان، نوع کار و ارتباط با خانواده، طی دهه اخیر مراکز روزانه تحت عنوان مراکز حمایتی-آموزشی کودک و خانواده با رویکرد خانواده محوری برای ارائه خدمات روزانه به این کودکان و خانواده‌های آن‌ها راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به شرایط ویژه کودکان کار گفت: قرار گرفتن در وضعیت دشوار و سخت و محروم شدن از حق تحصیل، تفریح و شرایط مناسب زندگی، فرآیند طبیعی رشد کودک و تکامل شخصیت و جریان اجتماعی شدن بهنجار آنان را به مخاطره می‌اندازد به‌همین منظور باید حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت گیرد.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه به‌طور تقریبی همه کودکان کار زنجانی دارای خانواده هستند، افزود: در همین راستا طرح توانمندسازی این کودکان در حال اجراست.

وی با اشاره به توانمندسازی ۱۷ کودک کار زنجانی گفت: هدف از اجرای توانمندسازی کودکان کار کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از حضور در خیابان با تأکید بر ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی کودکان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: البته در راستای ساماندهی کودکان کار فقط بهزیستی متولی نیست، بلکه ۱۵ ارگان و نهاد یاریگر ارائه خدمات لازم به کودکان کار و خیابانی هستند.

وی تصریح کرد: کودکان کار شناسایی شده توسط بهزیستی دارای خانواده هستند و امید است با مشارکت جمعی و مساعدت مردم و خیران هیچ کودکی به خاطر فقر اقتصادی و فرهنگی مجبور به زندگی و کار در خیابان نباشد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در مرکز کودکان کار و خیابان تحت نظارت بهزیستی، کلاس‌های تقویتی، آموزش مهارت‌های زندگی برگزار می‌شود.

نظر شما