شناسهٔ خبر: 67160787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

شهرستان سوادکوه میزبان ۷ شهید گمنام است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام باید پایگاه فرهنگی انقلاب باشد، گفت: شهرستان سوادکوه میزبان هفت شهید گمنام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سرهنگ محمد حسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران شامگاه چهارشنبه در جمع مسئولان این شهرستان در سپاه ناحیه حضور یافت و اظهار داشت: مردم سوادکوه در همه حوادث انقلاب و دفاع مقدس مدافع اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت بودند و شهدای این خطه گواهی بر این ادعا هستند.

وی با بیان اینکه جوانان رشید و غیرتمند این منطقه در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس مقابله با معاندین در جنگل حماسه‌ها آفریدند و در خط مقدم فداکاری‌ها قرار داشتند، افزود: ما باید ارزش‌های انقلاب و دوران پر افتخار دفاع مقدس را زنده نگه داریم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

این مسئول ادامه داد: دشمن امروز و نظام سلطه بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از دوران دفاع مقدس و دهه‌های اول انقلاب در حال دشمنی با انقلاب و مردم است.

سرهنگ سلامی اضافه کرد: اگر دیروز دشمن در مقابل ما قرار داشت امروز با امپراطوری رسانه‌ای و فضای مجازی باورها، اعتقادات، فرهنگ‌ها، و ارزش‌های ما و جوانان ما را هدف قرار داده و بنا دارد مردم و جوانان ا از انقلاب، ارزش‌ها، اعتقادات و باورها جدا کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان کرد: برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی امروز از جمله اعتیاد، طلاق، بدحجابی‌ها، برهنگی‌ها و تغییرات در سبک زندگی ما آثار کار دشمن است.

وی اذعان کرد: ترویج ارزش‌ها از مصادیق جهاد تبیین است، ترویج سیره شهدا، انس جوانان ما با انقلاب، ولایت و کشور هم بازدارندگی و وحدت را تقویت می‌کند و هم بصیرت افزایی در مقابل دشمنان را.

سرهنگ سلامی افزود: نشر و ترویج ارزش‌ها، فضای معنوی جامعه، روحیه مجاهدت و فداکاری، ایستادگی و مقاومت را در کشور تقویت می‌کند و در عین حال آثار جنگ ترکیبی و تهاجم فرهنگی را خنثی می‌کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه امروز باید نسبت جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها احساس وظیفه کنیم، تصریح کرد: نشست‌های تبیینی و بصیرتی، محافل روایتگری، برنامه‌های فرهنگی جذاب و پر اثر، استفاده از فضای مجازی برای کارهای فرهنگی، تولیدات جذاب رسانه‌ای و مجازی و میدانداری به خود جوانان برای برنامه‌ریزی‌های این حوزه مهم است.

سرهنگ سلامی ادامه داد: اسناد فداکاری و خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان شهرستان سوادکوه به ویژه شهرهای زیراب و پل سفید باید جمع آوری و به عنوان سند افتخار این منطقه مستندسازی و تبدیل به کتاب و سایر آثار فرهنگی، هنری و ادبی شود.

این مسئول اضافه کرد: در مرکز اسناد دفاع مقدس مازندران نقش برجسته بانوان این منطقه در امدادگری، پرستاری و پشتیبانی از جنگ ثبت شده است؛ بخشی هم به کتاب تبدیل شده، اما خاطرات آن دوران گنجینه تاریخی و میراث گرانبها است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های شهرستان در مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت به عنوان قله ایستادگی و مقاومت ملت ایران باید احساس تکلیف و وظیفه داشته باشند از شهرداری‌های زیراب و پل سفید که در این زمینه فعال هستند قدردانی کرد.

سرهنگ سلامی در ادامه با تاکید بر اینکه فرماندار شهرستان به عنوان رئیس ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت و فرمانده سپاه ناحیه به عنوان دبیر در جلسات منظم ستاد اهتمام لازم را داشته باشند، تصریح کرد: به ویژه امسال که در آستانه دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران قرار داریم فضای استان باید شهدایی شود و آثار و برکات آن تا مدت‌های طولانی ماندگار شود.

این مسئول با بیان اینکه یادمان‌های شهدای گمنام باید پایگاه‌های فرهنگی فعال انقلاب باشند، اذعان داشت: شهرستان سوادکوه میزبان هفت شهید گمنام در چهار یادمان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان سوادکوه دروازه ورودی دیار علویان است و هر کسی به این استان وارد شود باید به او یادآوری شود به استان و دیار مقدسی وارد شده که در طول تاریخ مردم آن به تدین و دینداری شهرت داشتند و جوانان این استان برای اسلام و قرآن فداکاری‌های زیادی انجام دادند.

نظر شما