شناسهٔ خبر: 67160468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

۲ هزار و ۲۰۰ زندانی در استان اردبیل از آموزش‌های مهارتی برخوردار شدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از افرادی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های این استان سپری می‌کنند، سال گذشته در دوره‌های مهارتی شرکت کردند و از آموزش‌های لازم برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

۲ هزار و ۲۰۰ زندانی در استان اردبیل از آموزش‌های مهارتی برخوردار شدند

به گزارش بسیج، رحیم یونسی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و ۸۰۰ نفر از بین این زندانیانی که سال گذشته در دوره‌های آموزشی نام‌نویسی کردند و آموزش دیدند، در آزمون‌های نهایی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه‌های اشتغال زندانیان مدنظر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دارد، افزود: در حال حاضر دوره‌های کوتاه‌مدت از زیر مجموعه خوشه‌های صنعت ساختمان، فرهنگ و هنر، کشاورزی و خدمات با نگاه بازتوانی و ارتقای نیروهای اشتغال برای زندانیان از سوی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با تاکید بر کیفیت و به‌روز رسانی دوره‌های آموزشی ویژه زندانیان، محور فعالیت‌های تربیتی در زندان اردبیل را آموزش‌های فرهنگی و شغلی عنوان کرد و گفت: برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و زودبازده برای زندانیان زمینه مهارت‌آموزی و در نتیجه زمینه ایجاد اشتغال برای آنها را در جامعه تسهیل می‌کند.

وی در ادامه از برگزاری آزمون پایان دوره مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مددجویان زندان مرکزی اردبیل با حضور ناظران اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و کارشناس حرفه‌آموزی زندان اردبیل در ۶ رشته آموزشی با ۱۲۰ نفر شرکت‌کننده خبر داد و اضافه کرد: در راستای تعامل با اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، دوره‌های آموزشی گوناگونی با معرفی مربیان مجرب آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان اردبیل برای زندانیان برگزار می‌شود.

یونسی پیش‌تر نیز از تمهید شرایط و برنامه‌ریزی برای ارائه سه میلیون و ۱۲ هزار نفر-ساعت آموزش‌های مهارتی در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در سال جاری خبر داده بود.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما