شناسهٔ خبر: 67160021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکمیل سدمشمپا بخشی از مشکل آب شهر زنجان را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: سد مشمپا به‌عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو در دستور کار این شرکت است که با تأیید سازمان حفاظت محیط زیست کشور، ادامه عملیات اجرایی سد بلامانع اعلام شد.

صاحب‌خبر -

تکمیل سدمشمپا بخشی از مشکل آب شهر  زنجان را حل می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، باقری گفت: طرح سد مشمپا با حجم مخزن ۳۵۰ میلیون مترمکعب برای تأمین آب شرب مورد نیاز زنجان و ۲۱۹ روستای مسیر به میزان حدود ۳۰ میلیون مترمکعب و تأمین آب مورد نیاز صنایع منطقه به میزان حدود ۱۷.۵ میلیون مترمکعب اجرایی شده است؛ این طرح یکی از مصوبات ویژه سفر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به استان بود که پیشرفت ۴۰ درصدی دارد. 

وی افزود: سد مشمپا یکی از سد‌های بزرگ استان است که در صورت تکمیل و بهره‌برداری از آن به‌عنوان یکی از منابع تأمین آب پایدار و قابل اطمینان، بخشی از کمبود آب شرب و صنعت شهر زنجان جبران می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان درباره وضعیت سد مراش، گفت: سد مراش با پیشرفت ۷۸ درصد در شهر دندی احداث می‌شود که ۴۰ میلیون مترمکعب حجم مخزن آن است و ۲۶ میلیون مترمکعب آب تنظیمی خواهد داشت و حدود ۲.۵ میلیون مترمکعب از آن به مصارف صنعتی اختصاص می‌یابد و در صورت تامین اعتبار لازم امسال آبگیری می‌شود؛ این طرح، آب شرب شهر دندی و ۱۲۲ روستای مسیر را  تأمین می‌کند.

نظر شما