شناسهٔ خبر: 68631840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برای مهار آتش سوزی

مدیریت بحران اسفراین آماده‌باش شد

بجنورد-ایرنا- ستاد مدیریت بحران شهرستان اسفراین به دنبال اعلام آتش سوزی منطقه سیاه خانه گریوان در کوه سالوک به حالت آماده باش درآمد و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران نیز به ریاست فرماندار تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اسفراین، مسلم نوری فرماندار پنجشنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان اظهار کرد: بخشی از منطقه سالوک این شهرستان عصر امروز دچار آتش‌سوزی شده است.

وی گفت: در ساعات اولیه اعلام آتش سوزی با بررسی اولیه حادثه، تصمیم هایی به منظور ایجاد هماهنگی بین حوزه‌های مرتبط گرفته شد که تمامی یگان‌های امدادی شهرستان و شهرهای همجوار برای مهار آتش به این منطقه اعزام شده‌اند و تلاش برای مهار آتش همچنان ادامه دارد.

فرماندار اسفراین از آماده باش تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان ، بخشداری ها ، شهرداری ها، دهیاریها و کمک های مردمی و امداد هوایی برای کمک در مهار آتش سوزی خبر داد و افزود: ستاد مدیریت بحران شهرستان نیز به همراه نیروهای اداری و ستادی مجموعه خود در آماده باش کامل هستند.

وی گفت: به دلیل گستردگی آتش، چند تیم از محیط زیست، منابع طبیعی ، هلال احمر و بسیج به علاوه نیروهای مردمی با تامین اقلام مهار آتش به محل اعزام شده‌اند و تلاش برای مهار آتش همچنان ادامه دارد.

نوری بیان کرد: به دلیل گستردگی حجم آتش سوزی و وزش باد، برای تسریع در خاموش کردن آتش درخواست بالگرد آبپاش برای کمک به خاموش کردن آتش و انتقال نیروها داریم.

پارک ملی سالوک با گستره ۲۰ هزار هکتار در شمال غربی شهرستان اسفراین، به دلیل شرایط توپوگرافی دشتی و کوهستانی، به عنوان یکی از متنوع ترین زیستگاه های استان شناخته می شود.

بخش شمالی این پارک دارای جاذبه های طبیعی گردشگری، کوهستانی و زیستگاه حیوانات کوه زی و قسمت جنوبی زیستگاه حیوانات دشت زی است.

قوچ و میش اوریال، بز، پلنگ، گربه پالاس و گراز از جانوران شاخص پارک ملی سالوک اسفراین هستند.

شهرستان اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با داشتن ۲ پارک ملی سالوک و ساریگل، ۲ منطقه حفاظت شده و سه منطقه شکار ممنوع با تنوع گیاهی و جانوری ارزشمند، از مهم‌ترین ذخیره گاه های ژنتیکی غنی کشور محسوب می شود.

نظر شما