شناسهٔ خبر: 67159512 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

چرا نباید دهان بیمار دچار تشنج را باز کرد

یک فلوشیپ صرع و نوار مغزی گفت: تشنج و صرع با یکدیگر فرق دارند و لزوما هر فردی که تشنج می کند صرع ندارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهنام صفرپور، فلوشیپ صرع و نوار مغزی  با بیان اینکه تشنج بیماری است که به اشکال مختلف خودش را نشان می‌دهد، افزود: در بیماری صرع، فرد، دو نوبت تشنج باید داشته باشد، البته این تشنج ناشی از یک چیز حاد نیست.
 
وی ادامه داد: اگر با ام آر ای و آزمایش‌هایی که پزشکان انجام می‌دهند، تشخیص دهیم که احتمال تشنج تا چند سال آینده، بالای ۶۰ درصد است، تشخیص بیماری صرع به بیمار خواهیم داد.

این فلوشیپ صرع و نوار مغزی، به علل بیماری صرع اشاره و بیان کرد: بیماری صرع علت‌های مختلفی دارد که یک از مهم‌ترین آن، علت ساختاری مغز است. به گونه‌ای که اختلالات تکاملی مغز گاهی اوقات ممکن است رخ دهد و فرد را دچار صرع کند.

وی با بیان اینکه از دوران جنینی، نورون‌ها و سلول‌های عصبی تمایز پیدا می‌کنند و می‌خواهند مهاجرت کنند، گفت: ممکن است آن مهاجرت، به خوبی صورت نگیرد و یک بافت غیرطبیعی شکل بگیرد و فرد را دچار تشنج کند.

صفرپور، ضایعاتِ عروقِ مغز و تومورها را جزو اختلالات ساختاری مغز دانست و افزود: ممکن است اختلال ساختاری به صورتی باشد که بیمار دچار یک تروما و ضربه مغزی شده باشد و این آسیب مغزی، بعدها فرد را دچار تشنج کند.

این فلوشیپ صرع و نوار مغزی با بیان اینکه اختلالات متابولیک نیز می‌توانند باعث تشنج شوند، ادامه داد: اختلالات ژنتیکی، عفونت‌های مغزی، مننژیت‌ها نیز باعث تشنج می‌شوند و اختلالات اوتومیوم، علتِ رایج صرع است.

برچسب‌ها:

نظر شما