شناسهٔ خبر: 67158969 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

قاتل در دزفول از قصاص نفس نجات یافت - اکونیوز

اقتصاد ایران: دزفول- رییس دادگستری دزفول گفت: پس از ۱۸ ماه، قاتل پسر عموی خود با جلب رضایت اولیای دم، از قصاص نفس نجات یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فیصل مزرعه اظهار کرد: ۱۸ ماه پیش فردی در مراسم فاتحه خوانی یکی از بستگان بر سر اختلافات گذشته با پسر عموی خود درگیر و آن را به قتل می‌رساند و این حادثه منجر به ایجاد اختلافات گسترده خانوادگی بین آنها شده.

رئیس دادگستری دزفول افزود: با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی قاتل از بزه خود و درخواست از شورای حل اختلاف این شهرستان برای جلب رضایت خانواده مقتول (پسر عموی خود)، پرونده برای حل و فصل موضوع به شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد.

وی بیان کرد: اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر، صلح یاران و کارگروه ویژه قتل در شهرستان دزفول توانستند با تلاش و پیگیری‌های مستمر خود و استفاده از ظرفیت بزرگان و سران عشایر، با برگزاری چندین جلسه با خانواده مقتول، پس از ۱۸ ماه در جلسه‌ای با حضور مسؤولان نظامی، اجرایی و قضائی استانی و شهرستانی، اولیای دم بدون هیچ گونه پیش شرطی اعلام رضایت بی قید و شرط خود از قصاص قاتل فرزند خود به حرمت خادم الرضا گذشت کردند و زندگی دوباره به او بخشیدند.

مزرعه ضمن تقدیر از گذشت اولیای دم و تلاش‌های اثرگذار اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر، صلح یاران، کارگروه ویژه قتل، بزرگان، سران عشایر در حل و فصل این پرونده، شورای حل اختلاف را امر ایجاد صلح و سازش پرونده‌ها را توانمند و مؤثر دانست و گفت: شورای حل اختلاف همواره با مشارکت مردمی توانست در از بدو تشکیل این نهاد و تاکنون خدمات و آثار فراوانی در ترویج اصلاح ذات البین بین اصحاب دعوا داشته که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

نظر شما