شناسهٔ خبر: 67158461 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عبور موفق از سختی های زندگی زناشویی بویژه در 5 سال ابتدایی نیازمند مهارت و دانش است

استاد دانشگاه گفت: برای عبور موفق از مشکلات زندگی زناشویی بویژه 5 سال ابتدایی زوج های جوان نیازمند مهارت آموزی و دانش و کسب تجربه هستند. استاد دانشگاه گفت: برای عبور موفق از مشکلات زندگی زناشویی بویژه 5 سال ابتدایی زوج های جوان نیازمند مهارت آموزی و دانش و کسب تجربه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت سالروز ازدواج فرخنده حضرت علی و فاطمه زهرا و در آستانه اعیاد قربان و غدیر مراسم جشن وصال ۳۰ زوج جوان تحت  پوشش نهادهای حمایتی عصر چهارشنبه با حضور عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان،  امیر اسلامی صدر معاون جوانان، ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان، نهاوندی کارشناس امور اقتصادی و دارایی استان، احمد خورگامی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان و جمعی از نوعرسان و خانواده ها در محل نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار شد. 

احمد یوسفی نژاد مدرس دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین با ارائه مشاوره های کارشناسی گفت: وقتی زندگی مشترک را آغاز می کنید حتما لحظات خوش و ناخوش خواهید داشت و باید با مهارت آموزی برای این دوران خود را مجهز و آماده کنید. 

عبور موفق از سختی های زندگی زناشویی بویژه در 5 سال ابتدایی نیازمند مهارت و دانش است

وی بیان کرد: زندگی مشترک سختی و رنج هم دارد و عبور از سختی به مهارت نیاز دارد و اگر دانش لازم را داشته باشید حتما از مشکلات عبور می کنید. 

یوسفی نژاد یادآورشد: اگر می خواهید زندگی موفقی داشته باشید باید به تنهایی بتوانید با رفتارهای خودتان به گونه ای رفتار کنید که طرف متقابل از کنار شما بودن احساس افتخار کند. 

این کارشناس خانواده تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف روی خودتان حساب کنید و هرگز به فکر تغییر و کنترل طرف مقابل نباشید و در روابط بین فردی این موضع گیری را نداشته باشید. 

وی گفت: شما مسئول افزایش اعتماد و محبت در طرف مقابل با رفتارتان هستید لذا مراقب باشید که هرگز گیر ندهید که فردیت همسرتان زیر سوال برود، غر نزنید و تحقیر و تهدید و توهین نکرده و زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید. 

وی افزود: از رفتارهایی که روابط را قطع می کند خودداری و توقع بیجا نداشته باشید و این تصور ‌که اگر رفتار محبت آمیز داشتید باید جبران شود اشتباه است. 

یوسفی نژاد تصریح کرد: از امروز باید رفتارهایی داشته باشید که طرف مقابل شما احساس آرامش کند وهر دو باید مسیولیت رفتاری خود را بپذیرید و بوانید ازدواجی که با شناخت شروع نشود با شناخت تمام می شود و  طلاق سرانجام کار است. 

وی افزود: اگر ۵ سال اول را مدیریت کنید از تهدید مشکلات عبور خواهید کرد. 

عبور موفق از سختی های زندگی زناشویی بویژه در 5 سال ابتدایی نیازمند مهارت و دانش است

این کارشناس یادآورشد: اگر بین زوجین اختلافی و مشکلی رخ می دهد هر دو سهم دارند و ناشی از رفتارهای اشتباه هر دو نفر است لذا هر دو باید برای رفع آن همت کنند. 

وی اظهارداشت: در ارتباطات یک سوال اساسی مطرح است که هر وقت در روابط بین فردی خواستید کنشی ایجاد کنید بپرسید این رفتار ، شما را به همسرتان نزدیک می کند و یا دور و بر این اساس تصمیم بگیرید تا رابطه کمتر تنش زا داشته باشید. 

این استاد دانشگاه افزود: مراحل فرزند آوری و تربیت فرزند و ادامه مسیر سخت است و شاید بین شما و طرف مقابل در مسیر زندگی اختلاف و مشکل ایجاد شود اما مسئول حمایت از شما در خانواده همسرتان فقط خودتان هستید و باید آن را بیاموزید. 

وی گفت: اگر رفتار نامناسبی در خانواده همسر دیده شد انتظار نداشته باشید که همسرتان دفاع کند بلکه باید خودتان این دفاع را انجام دهید.
این کارشناس بیان کرد: در روابط مشترک برخی می گویند فضای خصوصی داریم در حالی که در مقابل همسر هیچ حر یم خصوصی معنا ندارد چون زندگی مشترک است البته باید به فردیت یکدیگر احترام بگذارند. 

وی اظهار داشت: اگر زندگی افرادی را خیلی آرام دیدید شک‌کنید شاید یکی در مقام قدرت و دیگری در موضع ضعف است و یا تعارض و گفتگو انها زیاد شده  و یا هر کدام مشغول کار خود است. 

عبور موفق از سختی های زندگی زناشویی بویژه در 5 سال ابتدایی نیازمند مهارت و دانش است

یوسفی نژاد بیان کرد: یک موضوع که زندگی مشترک را دچار چالش می کند هیجان خشم است و برای مدیریت خشم باید به خودآگاهی هیجانی برسید و علائم خشم همسر خود را بدانید و هیجانات قالب را کنترل کنید.

وی بیان کرد: از تکنیک تایم اوت و ترک موقعیت استفاده کنید و در زمان خشم باید جایی بروید که طرف مقابل را نبینید و نزد کسی نروید که وضعیت را بدتر کند. تا زمانی که خشم فروکش نکرده به شرایط قبل بازنگردید. 

در ادامه جشن وصال ۳۰ زوج جوان برگزار شد. 

انتهای پیام. 

نظر شما