شناسهٔ خبر: 67158319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استان سمنان ۶۹۵ شعبه اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری دارد

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: ۶۹۵ شعبه اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکنون برای استان در سامانه جامع انتخابات نهایی و مشخص شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات استان سمنان در استانداری افزود: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت قوی، چهار راهبرد اصلی در اجرای انتخابات است.

وی با تاکید بر اینکه اصل بی طرفی سرلوحه کاری تمام برگزارکنندگان انتخابات قرار گیرد، ادامه داد: با توجه به گرمای تابستان در روز برگزاری انتخابات، لازم است برق و سامانه‌های سرمایشی برای تمام شعبه‌های اخذ رای تامین شود.

وی یادآور شد: فرمانداری هایی که در مسیر مشهد مقدس به تهران قرار دارند، صندوق سیار برای مسافران تهیه کنند تا با حضور حداکثری مردم در پای صندوق ها، انتخابات پرشوری همراه با افزیش مشارکت در استان رقم بخورد.

آمادگی برای انتخابات از تامین تعرفه تا فضاسازی تبلیغاتی

حسین شجاعی دبیر ستاد انتخابات استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه دستگاه های آموزشی مرتبط با فرایند رای‌گیری تحویل اداره فناوری و پس از آن تحویل شهرستان ها شد، گفت: فضاسازی شهری در خصوص انتخابات مورد تاکید ستاد انتخابات وزارت کشور است و در استان سمنان نیز مورد توجه باشد.

به گزارش ایرنا، ‌وزیر کشور روز یکشنبه ششم خردادماه ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد؛ انتخاباتی که در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و تصمیم رؤسای قوای مقننه و قضاییه و سرپرست قوه مجریه، یک‌سال زودتر از زمان خود برگزار می‌شود.

داوطلبان چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از دهم خرداد ماه به مدت پنج روز فرصت ثبت‌نام کردن داشتند و پس از آن شورای نگهبان ظرف ۱۰ روز با بررسی صلاحیت نامزدها، روز بیستم خرداد اسامی کاندیداهای نهایی را اعلام کرد.

نظر شما