شناسهٔ خبر: 67158242 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

اخراج گسترده افغان‌ها از همسایگی ایران!

روزنامه اطلاعات

پس از بیرون راندن بیش از ۱۶ هزار افغان از پاکستان در ۲ هفته گذشته، مجموع تعداد پناهجویان اخراجی افغان در طول یک سال به ۶۰۰ هزار نفر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

رادیو پاکستان اعلام کرد: بازگرداندن شهروندان خارجی غیرقانونی از جمله افغان‌ها به وطن خودشان با رفتار محترمانه همچنان ادامه دارد.

 این رسانه پاکستان گزارش داد: طبق آخرین آمار، بیش از ۱۶ هزار تبعه افغان در جریان ۲ هفته گذشته به وطنشان بازگشتند. تا کنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر به افغانستان بازگردانده شدند.

در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) پاکستان مرحله اول «طرح بازگرداندن خارجی‌های غیرقانونی به وطن» را با مهلت ۳۰ روزه اعلام کرد. دولت اسلام آباد به خارجی‌های بدون مدرک مهلت داد تا کشور را ترک کنند یا اینکه اخراج می‌شوند.

پاکستان این طرح را سال گذشته پس از افزایش زنجیره‌ای از بمب‌گذاری‌های انتحاری که دولت اسلام آباد معتقد است توسط افغان‌ها انجام شده بود، آغاز کرد. اسلام آباد همچنین شهروندان افغانستان را متهم به قاچاق، خشونت و سایر جرایم کرده است.

پاکستان که با کمبود نقدینگی و تورم بی سابقه دست و پنجه نرم می‌کند، اعلام کرده است که مهاجران غیرقانونی منابع این کشور را برای دهه‌ها تخلیه کرده‌اند.

پیش از آغاز این طرح، پاکستان خانه بیش از چهار میلیون مهاجر و پناهنده افغان بود که طبق آمار دولت، حدود یک میلون و ۷۰۰ هزار نفر از آن‌ها فاقد مدرک بودند.

نظر شما