شناسهٔ خبر: 67359618 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر آخرین تحولات فلسطین

از حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به نظامیان صهیونیست تا طرح انتقاد اپوزیسیون از نتانیاهو

حزب‌الله لبنان از حمله توپخانه‌ای رزمندگان مقاومت اسلامی به نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد. این درحالی است که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با انتقاد از عملکرد نخست وزیر این رژیم، تأکید کرد که شکست 7 اکتبر به پای او نوشته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حملات جدید خود به نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی روز دوشنبه بیست‌وچهارم ژوئن ۲۰۲۴ نظامیان دشمن را در اطراف موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا با گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی روز دوشنبه بیست‌وچهارم ژوئن ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن را در حدفاصل شهرک‌های المناره و مرگلیوت با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن‌ها را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین منابع رسانه‌ای از به صدادرآمدن آژیر هشدار در جولان اشغالی خبر دادند.

رسانه‌ای رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که آژیر هشدار در شهرک صهیونیست‌نشین «کیلاع» نزدیک مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی از بیم رخنه پهپادی به صدا درآمده است.

علاوه بر این آژیر هشدار در مناطق اشغالی «حروفیش»، «میرون»، «تسعفون» در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز به گوش رسیده است.

از سوی دیگر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «عیترون» و «مارون الراس» در جنوب لبنان را بمباران کرده‌اند.

 ازحمله توپخانه‌ای حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا طرح انتقاد اپوزیسیون از نتانیاهو

جنبش جهاد اسلامی: نتانیاهو به دلایل سیاسی به جنگ ادامه می‌دهد

محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی اعلام کرد: نتانیاهو خواستار ادامه جنگ و تجاوز است.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: تنها با توقف جنگ و عقب‌نشینی کامل (اشغالگران) می‌توان به توافق بازگرداندن اسرا دست پیدا کرد. نتانیاهو به دلایل سیاسی و ایدئولوژیک نمی‌خواهد جنگ را متوقف کند.

الهندی افزود: می‌توان به ویژه در میدان نبرد به نتانیاهو فشار آورد. آنچه در میدان مقرر می‌شود چیزی است که در گفت‌وگوها و سیاست انعکاس می‌یابد.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: «اسرائیل» فرسوده خواهد شد و حتی اگر وارد مرحله سوم هم بشود، هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

الهندی افزود: اسرائیل تا زمانی که بر عدم توقف عملیات خود و عدم عقب‌نشینی پافشاری می‌کند، هیچ‌گونه دستاوردی را محقق نخواهد کرد.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ما به گفت‌وگو ادامه می‌دهیم. ما درهای گفت‌وگو را نبسته‌ایم، بلکه توهم نتانیاهو در اینکه دستاوردی را محقق خواهد کرد مانع از به ثمرنشستن گفت‌وگوها شده است.

 ازحمله توپخانه‌ای حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا طرح انتقاد اپوزیسیون از نتانیاهو

لاپید: حادثه هفتم اکتبر را به نام نتانیاهو خواهند نوشت

نخست‌وزیر اسبق و رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم را مسئول حوادث هفتم اکتبر و آغاز عملیات طوفان الأقصی از سوی مقاومت دانست.

یائیر لاپید نخست‌وزیر اسبق و رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از عملکرد نتانیاهو به شدت انتقاد کرد.

وی خطاب به نتانیاهو گفت: تو هشدارها و گزارش‌های اطلاعاتی در مورد حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر) را نادیده گرفتی و سرگرم تخریب دستگاه قضایی بودی، تو امنیت اسرائیل را به بازی گرفته و آن را به خطر انداختی.

لاپید افزود: هرگز هیچ فرودگاه، پل یا موزه‌ای را به نام تو نخواهند زد بلکه تنها چیزی که به نام تو خواهند نوشت، هفتم اکتبر است؛ از بازدارندگی در مقابل حماس حرف زدی و گفتی که این جنبش هرگز حمله نخواهد کرد اما هر آنچه گفته بودی، هیچ یک حقیقت نداشت.

رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی همچنین گفت: در دوره تو برای نخستین بار ایرانی‌ها با پهپاد و موشک‌های بالستیک به اسرائیل حمله کردند و ایران در دوره تو در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

همزمان امروز یائیر گولان رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی با اشاره به هشدار کمیته تحقیق درباره خرید زیردریایی از آلمان به نتانیاهو، اعلام کرد که هشدار این کمیته دلیل دیگری بر بی‌کفایتی نتانیاهو برای مدیریت امور است و کسی که به طور نظام‌مند به امنیت اسرائیل آسیب رسانده است، سزاوار آن نیست که نخست وزیر باشد.

گولان افزود: نتانیاهو نمی خواهد با پذیرش مسئولیت، از قدرت کناره گیری کند؛ به همین دلیل باید اعتراضات مدنی مان را تشدید کنیم.

 ازحمله توپخانه‌ای حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا طرح انتقاد اپوزیسیون از نتانیاهو

حمله موشکی گردان‌های قدس به سرزمین‌های اشغالی

 با وجود گذشت ۲۶۲ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه دارد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیست‌نشین «عسقلان»، «سدیروت» و «مفلسیم» و دیگر شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه را موشک‌باران کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که در پی این حملات موشکی آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین «عسقلان»، «سدیروت» و «مفلسیم» در جنوب سرزمین‌های اشغالی به صدا در آمده است.

سازمان‌های امدادی رژیم صهیونیستی نیز از زخمی‌شدن ۲ صهیونیست در شهرک‌صهیونیست‌نشین «عسقلان» پس از شنیده‌شدن صدای آژیر هشدار در این منطقه اشغالی خبر دادند.

خبرنگار المیادین نیز به همزمانی حمله موشکی گردان‌های قدس به شهرک صهیونیست‌نشین عسقلان و دیگر شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه با سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و از پشت‌کردن برخی از اعضای کنست رژیم صهیونیستی به نتانیاهو در حین سخنرانی وی خبر داد.

کمی پیش‌تر نیز گردان‌های المجاهدین اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها موضع نظامی صهیونیستی صوفا واقع در شرق رفح را موشک‌باران کرده‌اند.

همچنین دفتر اطلاع‌رسانی جنگی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) ویدئویی را از ضربه مهلک جدید خود به نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنوب نوار غزه منتشر کرد.

 ازحمله توپخانه‌ای حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا طرح انتقاد اپوزیسیون از نتانیاهو

ایزنکوت: به دلیل ناتوانی نتانیاهو در مدیریت امور، استعفا دادم

گادی ایزنکوت رئیس سابق ستاد مشترک ارتش و عضو سابق ستاد جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد که به دلیل ناتوانی نخست وزیر در اداره امور و عدم ابتکار عمل از سوی وی، از عضویت در ستاد جنگ استعفا داده است.

ایزنکوت امروز (دوشنبه) تاکید کرد: اشغال غزه، یک هدف غیر واقع بینانه است و شماری از وزرا در ستاد جنگ، این پیشنهاد را تأیید می کردند.

وی با اشاره به استعفایش از ستاد جنگ این رژیم، گفت: چون توانایی تأثیرگذاری در زمینه هدایت اسرائیل به راه درست را نداشتیم از کابینه استعفا دادیم و تصمیم گرفتیم که با تغییر نخست وزیر این کار را انجام دهیم.

ایزنکوت تصریح کرد: میان منافع اسرائیل که کابینه نتانیاهو آن را تصویب می کند و حوادثی که به دلیل ضعف وی در صحنه واقعیت روی می دهد، شکاف وجود دارد.

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر خاطرنشان کرد: باید از طریق پایان دادن به عملیات نظامی در رفح و گام برداشتن در راه توافق برای آزادی اسرا، به پیروزی دست یابیم؛ حتی اگر این امر به توقف چند ماهه جنگ بیانجامد.

ایزنکوت البته همانند دیگر مقامات این رژیم به لفاظی‌ علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: موشک ها و پهپادهایی که ایران به طرف اسرائیل شلیک کرد، ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه را به اسرائیل یادآور می کند تا بر بزرگترین دشمن یعنی ایران، تمرکز کنیم.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو و اعضای ستاد جنگ اسرائیل، در آزاد کردن همه اسرا، شکست مفتضحانه ای خوردند.

ایزنکوت در پایان تاکید کرد: به جای اختلاف با آمریکا، باید همپیمانی مان با واشنگتن را تقویت کنیم.

هفته گذشته و درپی درخواست ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی برای پیوستن به شورای جنگی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم انحلال این شورا را اعلام کرد.

این تحول پس از آن صورت گرفت که «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دو هفته پیش با اعلام رسمی استعفای خود، خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی، گفت: حضور در کابینه جنگ به خاطر سرنوشت مشترک بود نه شراکت سیاسی.

آیزنکوت عضو دیگر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز پس از گانتس رسما استعفای خود و خروج از این کابینه را اعلام کرد.

 ازحمله توپخانه‌ای حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا طرح انتقاد اپوزیسیون از نتانیاهو

طرح وزیر تندرو صهیونیست برای کرانه باختری

همزمان با جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق ساکنان نوار غزه و طرح‌های شوم مقامات صهیونیست برای این باریکه اقدامات این رژیم علیه کرانه باختری و ساکنان آن نیز همچنان ادامه دارد و صهیونیست‌ها گاه و بی‌گاه طرح‌های شوم خود را در قبال این منطقه نیز مطرح می‌کنند.

بر همین اساس منابع رسانه‌ای از طرح شوم بتسئیل اسموتریچ وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی برای کرانه باختری اشغالی پرده برداشتند.

این رسانه‌های گزارش دادند که وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در نشست خود با اعضای حزب متبوعش به نام صهیونیسم دینی از این طرح سخن به میان آورده است.

اسموتریچ در این نشست اعلام کرده است که قصد دارد قانونی را به تصویب برساند و از طریق آن، آن چه حاکمیت اسرائیل خوانده را بر کرانه باختری اشغالی حاکم کند.

 

انتهای پیام

نظر شما