شناسهٔ خبر: 67158238 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

درخواست شورای جهانی کلیساها برای توقف جنگ در غزه

کمیته اجرایی شورای جهانی کلیساها خواستار آتش‌بس دائمی در غزه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، کمیته اجرایی شورای جهانی کلیساها (WCC) که از 6 تا 11 ژوئن 2024 در بوگوتا، کلمبیا تشکیل جلسه داد، به موضوع درد و رنج مردم غیر نظامی غزه در جریان حملات مداوم رژیم صهیونیستی به این منطقه پرداخت.

در حال حاضر تعداد قربانیان از حملات رژیم صهیونیستی، از 36 هزار نفر فراتر رفته است.

کمیته اجرایی شورای جهانی کلیساها در بیانیه‌ای که از سوی این سازمان منتشر شده است، اعلام کرد: هر روز بر تعداد غیر نظامیان کشته، مجروح یا آواره افزوده می‌شود و به طور ویژه کودکان غزه بهای سنگینی را برای جنگ می‌پردازند. گزارش شده است که بیش از 14 هزار کودک کشته شده‌اند، در حالی که هزاران نفر دیگر به شدت مجروح و یتیم شده‌اند.

در همین رابطه در این گزارش تأکید شده است: غزه اکنون بیشترین تعداد کودکان مبتلا به قطع عضو را در جهان دارد. هیچ مکان امنی برای کودکان غزه وجود ندارد و همه آن‌ها در معرض تجربیات آسیب‌زایی قرار گرفته‌اند که آثار آن تا آخر عمر باقی می‌ماند و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بیش از دو میلیون نفر در غزه - تقریباً کل جمعیت آن - به کمک‌های بشردوستانه و پزشکی فوری نیاز دارند. مردم سراسر نوار غزه در حال حاضر با خطر قحطی و افزایش نرخ سوء تغذیه حاد و مرگ و میر ناشی از گرسنگی روبرو هستند، در حالی که دسترسی مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه بسیار ضروری همچنان با مانع مواجه است.

انتهای پیام

نظر شما