شناسهٔ خبر: 67157254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک‌هزار میلیارد ریال وام ارزان‌قیمت به هنرمندان صنایع دستی آذربایجان‌غربی پرداخت شد

ارومیه -‌ ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به موضوع صنایع دستی و ارتقای جایگاه این بخش گفت: در این دولت، یک هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مرتضی صفری روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میراث‌فرهنگی و امور زندان‌های آذربایجان غربی در حوزه صنایع‌دستی افزود: علاوه بر آن، برای حمایت از هنرمندان بازارچه‌ صنایع‌دستی در جنب موزه ارومیه ۱۹ غرفه راه‌اندازی شده که بخشی از آن به عرضه تولیدات زندانیان اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: در آینده نیز ساختمان قدیمی دنیای بازی ارومیه به بزرگ‌ترین بازارچه صنایع‌دستی شمال غرب کشور تبدیل شده و در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: طبق مذاکرات انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی مقرر شده دستگاه‌های دولتی هدایای خود را از بین محصولات صنایع‌دستی انتخاب کنند که تولیدات زندانیان نیز می‌تواند جزو این خریدها قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با قدردانی از اداره‌کل زندان‌های استان برای فراهم کردن شرایط لازم برای اشتغال زندانیان ادامه داد: انجام اقدامات تربیتی اعم از مهارت‌آموزی و کارآفرینی باعث پر شدن اوقات فراغت و موجب یادگیری مهارت و درآمدزایی برای زندانیان می‌شود.

صفری با بیان اینکه عدم معرفی صنایع دستی مهمترین مشکل در ارتقای شاخص های این حوزه است، گفت: در برخی کشورها برای حمایت از صنایع‌دستی قانونی تصویب شده که براساس آن شهروندان موظف هستند حداقل سالی یک بار اقدام به خرید آثار صنایع‌دستی کنند که این کار ضمن ایجاد اشتغال برای هنرمندان موجب حفظ هویت و تاریخ مردم نیز می‌شود.

وی افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی آماده پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به زندانیان آموزش‌دیده‌ای است که قصد راه‌اندازی کارگاه و اشتغال‌زایی را پس از آزادی دارند و در صورت نیاز دوره‌های تکمیلی آموزش صنایع دستی در زندان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: در سال گذشته ۷۱۲ نفر از مددجویان این نهاد در دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی شرکت کردند که از این تعداد ۶۶۳ نفر قبول شدند.

مراد فتحی برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی برای فروش تولیدات زندانیان، پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، صدور کارت مربیگری برای زندانیان خبره در رشته‌های مختلف، معرفی مربی برای زندانیان شهرهای جنوبی استان را از جمله خواسته‌ها برای حمایت از زندانیان شاغل در حوزه صنایع‌دستی برشمرد.

یک‌هزار میلیارد ریال وام ارزان‌قیمت به هنرمندان صنایع دستی آذربایجان‌غربی پرداخت شد

در این آیین، علاوه بر امضای تفاهم همکاری بیشتر در راستای توسعه جایگاه صنایع دستی دراشتغال زندانیان آذربایجان غربی، از کارگاه‌های رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در بنیاد تعاون زندانیان استان نیز بازدید شد.

نظر شما