شناسهٔ خبر: 67156986 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح همزمان ۱۰۰ کلاس درس در استان اصفهان:

نقطه هدف چله خدمت ما در آموزش و پرورش افتتاح ۹۵۰ مدرسه است

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در آیین افتتاح ۱۰۰ کلاس درس در اصفهان گفت: امروز که برای افتتاح مدرسه‌ و آغاز عملیات ساخت‌و‌ساز مدارس دور هم جمع شده ایم، لازم است یاد کنیم از شهید عزیزی که خیرین نزد او بسیار گرامی بودند و در نشست‌های خیرین شخصا حضور پیدا می‌کرد، با آن‌ها با صمیمیت گفت‌وگو می‌کرد، از این که بین آنها قرار گرفته ابراز افتخار می‌کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این روزها نمی‌‌توان آئینی را برگزار کرد و از سلوک، روش، منش و شیوه نگرش رئیس جمهور شهید نگفت، شهید رئیسی کسی بود که خدمت به مردم را به عنوان مسیر عاقبت بخیری برای خود انتخاب کرده بود، خوب می‌دانست که رضایت مردم چگونه می‌‌تواند مسیر تعالی مسئولان باشند و شرافت خدمت به مردم را در کشور زنده کرد او کسی بود که دولت را به مردم بازگرداند، در این مسیر سختی‌ها و مرارت‌‌هایی دید اما به جای شکایت، اخلاق را به سیاست برگرداند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شهید آیت الله رئیسی خدمت بی‌منت و بی‌وقفه در گفت و شنودهای مختلف با او بسیار پرتکرار بود، مصلحت مردم خط قرمز او بود و بازگرداندن این نوع گفتمان به نظام اداری کشور او را متمایز کرد، نوعی از حکمرانی مردم پایه که در هر جایی شکل بگیرد، اعتلای آن جامعه و دولت او قطعی است.

وی با بیان شعری از سعدی، شاعر بلند آوازه و نامدار ایرانی گفت: رابطه مردم و حاکمان به رابطه ریشه‌های درخت به شاخه‌ها و برگ‌ها تشبیه شده است " مردمان را بسان ریشه‌ها باید دید" اگر شاخ و برگی رشد می‌کند از ریشه است که رشد می‌کند، این نوع نگاه به مردم قرن‌ها پیش از آن که اصطلاحات و واژه‌هایی مثل دموکراسی ساخته شود در ادبیات اصیل دینی و ملی ما ایرانیان وجود داشته است و شهید رئیسی با انتخاب مردم و خدمت به آنها این پیام را به آن‌‌ها داد که حکمرانی موفق حکمرانی است که پایه و مبنای آن در رضایت مردم پیش می‌رود، چرا مردم مهم هستند ؟ زیرا شاخص عدالت بر مبنای میزان رضایت مردم سنجیده می شود، زیرا شاخص پیشرفت بر مبنای میزان بهره مندی مردم سنجیده می‌شود، شاخص امید بر مبنای میزان امیدواری مردم سنجیده می‌شود، هیچ عامل پیشرفتی در کشور وجود ندارد که بدون مردم قابل رشد کردن باشد.

صحرایی ادامه داد: در این دوره‌ای که گذشت، حدود ۳۳ ماه از عمر با برکت این دولت مردمی ، حدود ۷ هزار مدرسه در کشور ساخته شد، متوسط هر روز کاری ۸ مدرسه، حدود ۳۰ هزار کلاس درس ، چیزی حدود ۳.۵ میلیون متر مربع به فضای آموزشی کشور اضافه شد و آن چیزی که متمایز کرده است این نهضت مدرسه سازی را، مشارکت مردم در این کار بزرگ است، خیرین همواره در مدرسه‌سازی مشارکت داشته‌اند، اساسا بعد از انقلاب اسلامی کار خیر با مدرسه‌سازی رشد و نمود جدی پیدا کرد ، نه این که در گذشته نبود، همیشه بوده، مردم ایران همیشه در کار خیر دست داشته اند، ولی مدرسه سازی به گونه ای دیگر ادامه پیداکرد.

وی بیان کرد: نهضتی فراگیر توسط خیرین شروع شد، پس از خیرین مدرسه ساز بود که خیرین بیمارستان ساز، خیرین راه‌ساز و خیرین مرتبط با دانشگاه‌سازی، خوابگاه‌سازی و هر نوع دیگری از کار صالح که عمل خیر نامیده می‌شود از تنه درخت پر بار مدرسه سازی رشد کرد و الگوی آنها مدرسه‌سازی بود، حتی در نوشتن قوانین و گرفتن تسهیلات و مزایا، به الگوی مدرسه سازی نگاه شد و این کار خیر بسیار بیش از آنچه که در جلوه ظاهری خود بود در کشور اثر گذاشت.

 وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این کار خیری که شروع شده است ۱۱ درصد از کل مدرسه‌هایی که ساخته شده است، تماما خیر ساز است و حدود ۵۴ درصد از باقی مدارس با مشارکت خیرین بوده است.

وی تاکید کرد: پس از شهادت رئیس جمهور عزیزمان، نقطه هدف قله چله خدمتی که در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است افتتاح ۹۵۰ مدرسه است. کل منابع دولتی موجود را فقط برای اتمام پروژه‌های خیری دنبال می‌کنیم.

نظر شما