شناسهٔ خبر: 67156344 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

وام | وام فوری | وام فوری بانکی | وام فوری بدون ضامن

آغاز ثبت نام وام 200 و 150 میلیونی مستاجران دهک 1 تا 9 | وام ۳۵۰ میلیون تومانی با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله بگیرید

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل خبر داد و گفت: این مبلغ برای شهر تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

صاحب‌خبر -

خبرنگار شکیبا بقال زاده: رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل خبر داد و گفت: این مبلغ برای شهر تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

مسعود گنجی از افزایش مبالغ وام ودیعه مسکن متأهلی در نیمسال جاری خبر داد و گفت: مبالغ جدید وام برای ساکنین شهر تهران ۲۰۰ میلیون تومان، شهرهای بزرگ ۱۵۰ میلیون تومان و شهرهای کوچک ۱۰۰ میلیون تومان شد.

وی ادامه داد: به همین منظور دانشجویان متقاضی تا هفته آینده شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ مهلت دارند تقاضای خود را ارائه کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: دانشجویان می‌توانند درخواست قبلی خود را رد کرده و درخواست با مبالغ جدید را با شرایطی که وجود دارد، ارائه کنند.

براساس این گزارش، با افزایش وام‌های ودیعه مسکن، شرایط ضامنین هم تغییر کرده و دانشجویان متقاضی وام ودیعه مسکن براساس شرایط جدید باید ضامن معرفی کنند.

مراحل رد درخواست قبلی و ارسال درخواست با مبلغ جدید:

مراجعه دانشجوی متقاضی به اداره رفاه دانشگاه و بررسی مستندات اولیه توسط کارشناس اداره رفاه

ثبت درخواست کار برای رد وام (توسط دانشگاه)

در صورت رد درخواست وام، درخواست مجدد وام با مبالغ قبلی (۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ میلیون تومان) امکان پذیر نخواهد بود.

تأیید رد درخواست وام (توسط کارشناس صندوق)

ثبت درخواست مجدد وام توسط دانشجو به همراه تکمیل مستندات ضمانتی و بارگذاری اجاره نامه (متناسب با مبلغ وام)

تأیید و ارسال درخواست ثبت شده به صندوق (توسط دانشگاه)

در صورت عدم مراجعه دانشجو وام با همان مبالغ قبلی برای دانشجو پیگیری خواهد شد و در صورت تأیید صندوق به حساب دانشجو واریز می‌شود.

مبلغ وام طرح "رفاه کالا و خدمات" بانک رفاه افزایش یافت

با هدف حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی، مبلغ تسهیلات طرح "رفاه کالا و خدمات" بانک رفاه کارگران به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

این تسهیلات بدون نیاز به سپرده‌گذاری و ایجاد میانگین حساب به متقاضیان واجد شرایط در راستای خرید اقساطی کالا‌های تولید داخل از شرکت‌های تولیدی و توزیعی مانند: لوازم خانگی، اداری، مبلمان، اثاثیه و ... پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش، تمامی کسانی که حقوق خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می‌کنند و همچنین مشتریان اختصاصی این بانک و کارکنان و اقوام درجه یک آنان (اقوام درجه یک شامل: پدر، مادر، همسر، خواهر، برادر و فرزند)، جامعه هدف این طرح را تشکیل می‌دهند.

از جمله اهداف این طرح می‌توان به کمک به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، حمایت از اقشار کم‌درآمد به ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و سایر حقوق‌بگیران جامعه از طریق تسهیل دریافت تسهیلات و. اشاره کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، به شعب بانک رفاه کارگران در سراسر کشور مراجعه و یا با مرکز ارتباط با مشتریان این بانک (فراد) با شماره 8525 -021 تماس حاصل کنند.

شرط دریافت وام مسکن روستایی اعلام شد / اقساط وام چقدر است؟

سود وام مسکن روستایی ۵ درصد و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله است. اقساط این وام در هر ماه برای متقاضی نزدیک یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان هزینه دارد.

به گزارش شهر بورس، وام مسکن و جزئیات سقف آن یکی از موضوعات مورد توجه متقاضیان در روزهای اخیر بوده است.

به تازگی هم محمدعلی نریمانی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه مبالغ وام و تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است گفت: «فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه مسکن به دو دسته روستایی و شهری تقسیم می‌شود. سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته تمام روستاهایی که نیاز به بازنگری طرح هادی داشت با اعتبارات در نظر گرفته انجام شده است همچنین افزایش تعداد وام‌گیرندگان از ۸۰۰ به ۲ هزار نفر اقدام بسیار بزرگی بود که محقق شد.»

شروط دریافت وام مسکن روستایی

وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است. دو شرط اصلی برای دریافت این وام وجود دارد؛ یکی اینکه فرد باید در شهری با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر سکونت و پروانه ساخت داشته باشد. دیگر اینکه، متقاضی باید قدرت بازپرداخت اقساط این تسهیلات مسکن روستایی را داشته باشد و ضمن اینکه به هیچ بانکی هم بدهی نداشته باشد.

وام مسکن روستایی، افزون بر این موارد به افرادی که یک زمین در اختیار دارند یا قصد دارند منزل خود را تعمیر یا بازسازی کنند، اختصاص داده می‌شود. اگر فرد متقاضی این تسهیلات مسکن قبلا از هر یک از این تسهیلات بنیاد مسکن استفاده کرده باشد، دیگر این تسهیلات روستایی ۱۴۰۳ شامل حالش نمی‌شود.

اگر طبق اظهارات مدیرعامل صندوق ملی مسکن با پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان موافقت شود، اقساط ماهانه این وام به بالای ۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

اقساط وام مسکن روستایی چقدر است ؟

سود وام مسکن روستایی  ۵ درصد و دوره بازپرداخت آن  ۲۰ ساله میباشد.اقساط این وام در هر ماه برای متقاضی نزدیک یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان هزینه دارد. جمع کل اقساط به ۵۳۴ میلیون تومان می‌رسد به اضافه اینکه سود کل وام حدود ۱۸۴ میلیون تومان است.

منبع : اقتصادنیوز

نظر شما