شناسهٔ خبر: 67156200 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

باقری: حضور گسترده مقام‌های خارجی در مراسم شهدای خدمت نشان‌دهنده احترام و اعتبار ایران در جهان است

سرپرست وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه شهید جمهور در نهایت به عزیز جمهور تبدیل شد، گفت: شهید رئیسی دارای شخصیت مردمی بود، اما عوام‌گرا نبود؛ بین این ۲ مفهوم تفاوت وجود دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - مراسم یادواره شهدای خدمت روز چهارشنبه، ۲۳ خرداد در سالن اجتماعات مسجد امام سجاد (ع) برگزار شد.

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه ماه خرداد در تاریخ انقلاب ماه پر حادثه و همچنین پر حماسه‌ای بوده است، گفت: از این حوادث و حماسه‌ها می‌توان به ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، ۱۴ خرداد ۱۳۶۸و مواردی از این دست اشاره کرد.

باقری با بیان اینکه این ماه همواره همراه با حوادث بزرگ و حماسه‌های سرنوشت‌ساز همراه بوده و شهدای پرواز هم در روز‌های ابتدایی خرداد تشییع شدند، اظهار کرد: شهر‌هایی که تشییع در آن‌ها برگزار شد، شاهد حماسه بی‌نظیر بودند.

سرپرست وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه شهید جمهور در نهایت به عزیز جمهور تبدیل شد، اظهار کرد: همه کسانی که در این سانحه به شهادت رسیدند جزو انسان‌های برجسته بودند.

مقام ارشد دستگاه دیپلماسی، اضافه کرد: رهبر انقلاب بخشی قابل توجه از سخنرانی ۱۴ خرداد خود را به شهید رئیسی و دیگر شهدا اختصاص دادند که این موضوع نشان از اهمیت شهادت این عزیزان بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی دارای شخصیت مردمی بود، اما عوام‌گرا نبود؛ بین این ۲ مفهوم تفاوت وجود دارد. 

باقری، اظهار کرد: شهید رئیسی برای مردم کار می‌کرد و به فکر آن‌ها بود و می‌خواست مشکلات مردم را حل کند.

باقری همچنین با اشاره به حضور گسترده مردمی در مراسم‌های تشییع شهدای خدمت در شهر‌های مختلف، افزود: شهید رئیسی یک شخصیت ملی بود و مراسم تشییع او نشان از این موضوع داشت.

سرپرست وزارت امور خارجه، ادامه داد: شهید رئیسی مخلص بود و اهل نمایش نبود؛ ایشان مطیع رهبری بود و برای اجرای رویکرد مورد نظر رهبری بسترسازی می‌کرد. 

سرپرست وزارت امور خارجه در بخشی دیگر از سخنرانی خود به ویژگی‌های شهید حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه فقید پرداخت و گفت: علم، صبر و اخلاق‌مداری و هوشمندی ایشان و دوراندیشی، پیگیری کار‌ها چیز‌هایی بود که در این حدود ۳ سال از شهید امیرعبداللهیان دیدیم.

باقری با تاکید بر اینکه شهید امیرعبداللهیان پایبند به اصول  و فردی متدین بود، ادامه داد: امیرعبداللهیان در فراز و نشیب‌ها محکم ایستاده بود؛ او در ساحت سیاست خارجی شخصیتی کم‌نظیر بود.

وی با اشاره به حضور سران خارجی در تهران برای ادای احترام به پیکر شهدای خدمت، گفت: همه شاهد مانور دیپلماتیک در ساختمان اجلاس سران بودند؛ شخصیت‌های سیاسی به خواست و درخواست خودشان برای ادای احترام وارد ایران شدند.

باقری یادآوری کرد: حضور گسترده مقام‌های خارجی در این فرصت کوتاه نشان‌دهنده احترام و اعتباری بود که جمهوری اسلامی ایران در جهان داراست.

سرپرست وزارت امور خارجه در پایان، گفت: ما باید راه شهدای خدمت را ادامه داده و به آن توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما