شناسهٔ خبر: 67155960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از حوزه های قضایی مهرستان ،سیب و سوران ،سراوان و خاش بازدید کرد

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از حوزه های قضایی و شوراهای حل اختلاف مهرستان ،سیب و سوران، سراوان و خاش بازدید و از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پرونده‌ها و کمبود‌ها و مشکلات قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

     حجت‌الاسلام والمسلمین علی موحدی‌راد   رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در بازدید از حوزه های  قضایی مهرستان ،سیب و سوران، سراوان  و خاش از فضای اداری این شهرستان ها  از خدمات کارکنان قضایی و اداری تقدیر کرد.        

 وی  در این بازدید همچنین به بررسی درخواست‌های کارکنان اداری و قضایی این حوزه ها  پرداخت.   

  رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان  به همراه جمعی از معاونین از شعب قضایی این شهرستان آمار عملکرد شعب این حوزه ها  شامل نرخ رسیدگی، سطح نگاهداشت پرونده، موجودی شعب، پرونده‌های زندانی‌دار و آمار اجرای احکام دادگاه اتقان آرا و استفاده از نهادهای ارفاقی مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام موحدی راد در این بازدید ضمن تقدیر از تلاش‌های بی شائبه قضات و کارکنان این حوزه های قضایی، بر رسیدگی سریع و با کیفیت به پرونده‌های موجود در شعب تاکید کرد.
                                    
وی همچنین با حضور در مجتمع شورای حل اختلاف این شهرستانها از تلاش‌های ارزنده صلح‌یاران و ریش سفیدان و بزرگان طوایف در حل و فصل دعاوی و صلح و سازش بویژه در پرونده‌های قصاص نفس تقدیر کرد.          

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از بایگانی راکد این شهرستانها درخصوص ساماندهی بایگانی راکد نیز دستوراتی صادر کرد.                            
وی در حاشیه بازدید از این حوزه ها با برخی از مراجعه کنندگان نیز دیدار و به بررسی مشکلات آنها پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان  با اشاره به بازرسی انجام شده از حوزه های  قضایی شهرستان های سراوان ، سیب و سوران، مهرستان و خاش، نشست با همکاران اداری و قضایی و بازدید از شعب و بررسی عملکرد شعب دادسرای این شهرستان ها  گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده این حوزه ها  از نظر رسیدگی به پرونده‌ها عملکرد مطلوب و خوبی دارند و تقریباً اطاله دادرسی در این شهرستان ها با تلاش همکاران  به حداقل رسیده است. 

همچنین حجت الاسلام علی موحدی راد رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان به همراه معاونان در سفر به شهرستان های سراوان و خاش از  نزدیک و به صورت میدانی از زندان های این شهرستان ها بازدید کرد.

برپایی میز خدمت رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در مراکز تامینی و تربیتی شهرستان های سراوان و خاش از دیگر اقدامات انجام گرفته در بازدیداز زندان بود

  در حاشیه نشست هم اندیشی با قضات در زندانهای سراوان و خاش قضات با حضور درون بندها به بررسی مشکلات قضائی و درخواست های مددجویان پرداختند و تعدادی از مددجویان با توجه به نوع درخواست خود در دیداری چهره به چهره با رئیس کل دادگستری به بیان مشکلات پرونده ای و... پرداختند و حجت الاسلام موحدی راد پاسخگوی درخواست های مددجویان  بود و دستورات لازم را به کارشناسان حوزه مربوطه ارجاع نمود.   

در این بازدید معاون مالی، عمرانی و پشتیبانی، معاون قضایی رئیس کل در امور شورا‌های حل اختلاف، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان سیستان و بلوچستان و مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری استان حضور داشتند.

 

نظر شما