شناسهٔ خبر: 67155350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس:

سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌ فرهنگی در شیراز برگزار می‌شود

«ثابت اقلیدی» از برگزاری سومین دوره‏ جشنواره‏ بین‌المللی چندرسانه‌‏ای میراث فرهنگی در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره پاییز امسال در استان فارس برگزارمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، «محمد ثابت اقلیدی» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس امروز، ۲۳ خردادماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شعار این دوره از جشنواره «ایران ما میراث ما؛ میراث ما ایران ما» تعیین شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون فراخوان سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی منتشر شد.

وی تصریح کرد: فراخوان این جشنواره بین‌المللی در ۷ بخش شامل «سینمایی، تلویزیونی و رادیویی»، «میراث دیجیتال»، «هنر‌های نمایشی و اجرایی»، «عکس و پوستر»، «ایده و تجارب»، «پویش میراث‌بانان آینده» و «مرور آثار بین‌المللی» منتشرشده است.

ثابت اقلیدی اظهار کرد: بخش بین‌الملل (مرور آثار ـ غیر رقابتی) به این دوره جشنواره اضافه شده است، این بخش تازه تأسیس جشنواره تلاش می‌کند آثار متنوع تصویری هنرمندان خارجی (فیلم کوتاه، مستند و عکس) را مرور کند. این آثار با موضوع میراث فرهنگی ایران، میراث مشترک ایران و سایر کشورها، و یا معرفی خلاقانه یکی از آثار میراث ملموس یا ناملموس ثبت جهانی، با اولویت بخشی به کشور‌های منطقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس بیان کرد: بخش‌های «عکس و پوستر» و «ایده و تجارب» نیز به فراخوان جشنواره سوم افزوده شدند، در بخش ملی این جشنواره از صاحبان برترین آثار که در راستای اهداف جشنواره باشند، با اهدای تندیس «آینه میراث»، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر می‌شود.

به گفته وی، امسال به‌دلیل میزبانی جشنواره از فارس، «جایزه ویژه فارس» به برترین آثار در حوزه معرفی خلاقانه میراث فرهنگی این استان تعلق خواهد گرفت و فراخوان این جایزه، به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما