شناسهٔ خبر: 67155244 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

چرا نکسو می‌تواند جایگزین کارت‌های بانکی شود؟

معرفی یک کارت بانکی جدید + چند مزیت جالب

کارت بانکی نکسو، محصول جدید گروه مالی فارابی و بانک پاسارگاد با امکانات ویژه‌ و جذاب سرمایه‌گذاری و پرداخت سود روزشمار، یکی از متفاوت‌ترین کارت‌های شبکه بانکی است که مخاطبان زیادی پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کارت نکسو متصل به شبکه شتاب و محصولی مشترک از گروه مالی فارابی و بانک پاسارگاد است که ضمن برخورداری از تمام قابلیت‌های کارت‌های بانکی، به دارندگان سود روزشمار 23 تا 26.1 درصدی ارائه می‌کند. افراد با دریافت این کارت ضمن بی‌نیازی از سایر کارت‌های بانکی، بالاترین میزان سود روزشمار را دریافت می کنند.

ساز و کار عملکرد نکسو

سود روز شمار نکسو از محل اتصال به صندوق سرمایه‌گذاری هدیه فارابی تامین می‌شود. مدیریت صندوق هدیه به عهده سبدگردان فارابی است. این شرکت بازدهی بیش از 24 هزار درصدی دارایی‌های تحت مدیریت را ثبت کرده که نشان‌دهنده عملکرد آن در بازار سرمایه است.

فرایند دریافت سود روزشمار در کارت نکسو بسیار ساده است. کافیست دارنده کارت گزینه سرمایه‌گذاری خودکار کارت نکسو را از بخش تنظیمات کارت خود فعال کند و وجوه مورد نظرش را به این کارت منتقل کند. هر مبلغی که به کارت نکسو واریز شود، به صورت خودکار به صندوق هدیه فارابی منتقل می‌شود و هنگام استفاده از نکسو،‌ از صندوق هدیه برداشت می‌شود. این فرایند هیچ وقفه یا پیچیدگی برای دارنده کارت نکسو ایجاد نخواهد کرد.

تفاوت سود روز و ماه‌ شمار

تفاوت سود روز و ماه‌ شمار در این است که سود ماه‌شمار به کمترین مانده حساب در هر ماه تعلق می‌گیرد، اما سود روزشمار به‌صورت مجزا و براساس مانده حساب در هر روز محاسبه می‌شود. سود روزشمار امکان خاصی است که فقط با ثبت‌نام و دریافت کارت نکسو می‌توان از مزایای آن بهره‌مند شد. برای درک بهتر تفاوت میزان سود نکسو و حساب‌های بانکی به نمودار زیر توجه کنید.

تفاوت سود نکسو و کارت عادی بانکی

نرخ سود صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت هدیه فارابی سالانه 23 تا 26.1 درصد است و البته جریمه برداشت نیز ندارد؛ در حالی که سود سپرده‌گذاری در بانک‌ها معادل 9 درصد سالانه است. بنابراین می‌توان کارت نکسو را بهترین جایگزین کارت بانکی با سود روزشمار دانست.

مزیت دیگر کارت نکسو این است که هر مقدار وجه واریز یا برداشت کنید، هیچ اختلالی در فرایند پرداخت سود روزشمار وارد نمی‌شود. به‌طور مثال اگر در یک ماه بطور متوسط 50 میلیون تومان مانده کارت بانکی داشته باشید، آخر ماه بیش از 960 هزار تومان سود واریز می‌شود، در حالی‌ که به همین مبلغ در کارت بانکی عادی(با ماندگاری 29 روز) هیچ سودی تعلق نمی‌گیرد.

ثبت نام غیر حضوری برای دریافت کارت نکسو

با در دسترس قرار گرفتن سامانه ثبت‌نام کارت نکسو، متقاضیان می‌توانند به‌صورت غیرحضوری و طی چند دقیقه تقاضای صدور و ارسال این کارت را انجام دهند. توجه داشته باشید در حال حاضر برای ثبت‌نام و ارسال کارت نکسو هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

اگر جهت استفاده یا فعال‌سازی کارت نکسو به راهنمایی نیاز دارید در هر ساعت از شبانه‌روز با کارشناسان مرکز پاسخگویی گروه مالی فارابی با شماره 1561 و بدون پیش‌شماره در ارتباط باشید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما