شناسهٔ خبر: 67154704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست هم اندیشی عشایر لنده و مسئولان متولی برای صیانت از منابع طبیعی کوه سیاه

با هدف صیانت و نگهداری عرصه‌های منابع طبیعی منطقه ییلاقی کوه سیاه لنده ، نشستی با حضور جمعی از معتمدان عشایر و مسئولان متولی در این منطقه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

نشست هم اندیشی عشایر لنده و مسئولان متولی برای صیانت از منابع طبیعی کوه سیاه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده با تاکید براینکه منابع طبیعی متعلق به دولت است گفت: نوع پوشش گیاهی منطقه کوه سیاه و وضعیت اقلیمی جغرافیایی این منطقه وابسته و متعلق به منابع طبیعی است که هرگونه تصرف و دست درازی در این منطقه، غیرقانونی است.

رضا رستم نژاد افزود: حکم قلع و قمع درختانی که در دامنه کوه سیاه در زمین‌های منابع طبیعی و ملی کاشته شده است صادر گردیده است که متاسفانه بعضی از عشایر با وجود آب کم در کوه سیاه مبادرت به کاشت درختان ثمری نموده که این عمل با قانون مغایرت دارد.
وی با اشاره به اینکه عشایر کوه سیاه مبادرت به کاشت درخت ثمردار نمودند که از نظر قانونی جرم محسوب می‌شود گفت: در صورت جلسه سال گذشته منابع طبیعی شهرستان که در منطقه کوه سیاه انجام شده دوباره درختان دیگر کاشته شده که این کار مشکلاتی را در این منطقه بوجود آورد و لازم است با کسانی که تخلف کردند و نهال غرس کردند برخورد شود.
همچنین رئیس منابع طبیعی شهرستان لنده هم با اشاره به اینکه منابع طبیعی و اراضی ملی متعلق به دولت است گفت: احدی حق تصرفی در این مناطق ییلاقی را ندارد و فقط عشایر می‌توانند به عنوان چراگاه دام خود و کاشت گیاهان دارویی ازآن بهره ببرند.
 خسرو محمدی افزود: احدی حق بهره برداری و حصار کشی در این مناطق را ندارد و در صورت مشاهده، درخت کاشته شده قطع و برای افراد مرتبط پرونده سازی می‌شود.

نظر شما