شناسهٔ خبر: 67154502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رییس هیات کشتی خوزستان؛

در ترکیب شش نفره تیم ملی پنج نفر خوزستانی هستند/ این اتفاق برای اولین بار در تاریخ کشتی خوزستان رخ داده

رئیس هیأت کشتی استان خوزستان گفت: کشتی به تنهایی بار ورزش استان خوزستان را به دوش می کشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرآنلاین از اهواز، رمضان جمالپور در نشست خبری که دیروز ۲۲ خردادماه که با اصحاب رسانه در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه در سه سال گذشته کشتی به نوعی بار ورزش استان خوزستان را به دوش کشیده است و طی این سال ها چندصد مدال ملی، بین المللی، آسیایی و جهانی برای ورزش خوزستان کسب کرده و می توان گفت موفق ترین و پرمدال ترین هیأت ورزشی استان خوزستان هستیم.
وی افزود: با برنامه ریزی خوبی که طی سه سال گذشته با همکاری کارشناسان کشتی، پیشکسوتان، مربیان سازنده و هیات های شهرستانی و همکارانم در هیات استان داشته ایم، خوشبختانه کشتی روی ریل موفقیت قرار دارد و آرامش خوبی در این رشته حاکم است.
او در ادامه گفت: ضمن این که در این سه سال بیشترین نفرات را در ترکیب تیم های ملی کشتی فرنگی داشتیم و حتی می توانم بگویم بعضا ۷۰ تا ۸۰ درصد ترکیب تیم های ملی کشتی فرنگی را خوزستانی ها تشکیل داده اند. همچنین در تمام رده های سنی تیم های ملی مربی داشته‌ایم.
جمالپور خاطرنشان کرد: سال گذشته در ترکیب ۱۰ نفره تیم ملی در رقابت های جهانی شش ورزشکار داشتیم که خوشبختانه سه مدال جهانی به دست آوردند که این اتفاق برای اولین بار رقم خورد.
رییس هیات کشتی خوزستان گفت: خوشبختانه برای المپیک پاریس نیز در ترکیب شش نفره تیم ملی، پنج نفر خوزستانی هستند که این مهم برای اولین بار در تاریخ ورزش خوزستان و رشته کشتی در استان رخ داده است و یک اتفاق بی نظیر محسوب می شود. ضمن این که یک مربی و داور خوزستانی هم در المپیک پاریس حضور خواهند داشت و جمع المپیکی های استان خوزستان به هفت نفر می رسد. در خوزستان چند رشته المپیکی دیگر نیز وجود دارد که موفق به کسب سهمیه المپیک نشده اند و این نشان می دهد کشتی به تنهایی بار ورزش خوزستان را به دوش می کشد و به ورزش خوزستان ارزش می دهد.
او درباره حمایت مسؤلان از کشتیگران المپیکی، عنوان کرد: توقع ما از مسئولان این است که باتوجه به این کمتر از ۲ ماه دیگر تا المپیک فاصله داریم، پای کار این رشته ارزشمند و المپیکی بیایند و به ورزشکارانی که سهمیه گرفته اند کمک کنند چون شاید سال ها، دیگر چنین اتفاقی برای ورزش خوزستان رقم نخورد.
رئیس هیأت کشتی استان خوزستان با بیان این که در حال حاضر بیشترین تعداد المپیکی در کشتی فرنگی و آزاد ازآن استان خوزستان است، گفت: هر پنج کشتی گیر خوزستانی این شانس و پتانسیل را دارند که در المپیک بهترین مدال را کسب کنند. اتفاق مهم دیگر این است که پنج ورزشکار راه یافته به المپیک از پنج شهر استان خوزستان هستند و این یعنی همه شهرهای استان در رشته کشتی فرنگی فعال هستند.
جمالپور با بیان اینکه قبل از اینکه هدایت هیات کشی را بر عهده بگیریم کشتی خوزستان در رتبه نهم کشور بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مازنداران اول، تهران دوم و خوزستان در رده سوم کشور قرار دارد و تلاش می کنیم در جایگاه بهتری قرار بگیرم. البته سال گذشته برای نخستین بار بیش از ۴ هزار امتیاز در ارزیابی عملکرد از سوی فدراسیون به دست آوردیم. تهران نیز با توجه به این که پایخت کشور محسوب می شود و همجوار با فدراسیون کشتی است، میزبانی های فدراسیون به پای آن نوشته می شود و در غیر این صورت ما رتبه آنها را داشتیم.
جمالپور درباره پرداختن به کشتی آزاد در کنار کشتی فرنگی نیز عنوان کرد: همان استعدادی که در کشتی فرنگی داریم در کشتی آزاد هم داریم و در حال تلاش هستیم کشتی آزاد نیز همچون کشتی فرنگی در کشور مطرح شود که البته قطعا نیاز به کار بیشتر دارد. در ابتدا تلاش ما افزایش دانش مربیان در کشتی آزاد با آوردن چند مربی به استان بوده است و همچنین اقدام به برگزاری منظم لیگ های کشتی آزاد داشته ایم و تمام تیم ها را به مسابقات کشوری به بهترین شکل ممکن اعزام کرده ایم، ولی نیاز به زمان و کار بیشتر است و در یک یا دو سال نمی توان به نتیجه خاصی رسید.
رییس هیات کشتی خوزستان در ادامه نیز گفت: با شرکت مناطق نفت خیز جنوب صحبت‌هایی برای تیم داری در کشتی داشته ایم و قول هایی هم گرفته شده است. با صنایع بزرگ دیگر هم در استان صحبت کرده ایم تا امسال یکی از این صنایع را برای تیم داری مجاب کنیم.
او همچنین در پاسخ به سوالی درباره حفظ سعید اسماعیلی و آینده این جوان المپیکی، گفت: اسماعیلی پدیده کشتی ایران و یک استعداد فوق العاده است. در مسابقات اخیر در مجارستان در بهترین شکل ممکن ظاهر شد. البته او یک اشتباه داشت که قطعا او و سایر کشتی گیران از آن درس خوبی خواهند گرفت تا بدانند کشتی ورزش ثانیه‌ها است و تا ثانیه آخر باید بجنگند. به هر حال آینده روشنی پیش روی اسماعیلی است و یکی از شانس‌های مدال طلای ما در المپیک است و ان شاءالله این مهم رقم بخورد.

نظر شما