شناسهٔ خبر: 67138238 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاریخ‌سازی کشتی فرنگی خوزستان با کسب پنج سهمیه المپیک 

اهواز- ایرنا- رییس هیات کشتی خوزستان گفت: فرنگی کاران استان با کسب پنج سهمیه المپیک اتفاق بزرگی رقم زدند که در نوع خود بی‌سابقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رمضان جمالپور سه‌شنبه شب در نشست خبری اظهار کرد: کشتی خوزستان در سه سال گذشته با کسب صدها مدال رنگارنگ داخلی و بین المللی، جور ورزش این استان را کشیده است و موفق‌ترین و پرمدال‌ترین رشته ورزشی در این خطه بود.

وی بیان کرد: در این مدت تیم‌های استان بارها در مسابقات قهرمانی کشور، آسیا و جهان به روی سکو رفتند و بهترین نتایج را کسب کردند.

جمالپور ادامه داد: با کمک و همراهی همه کارشناسان و پیشکسوتان و هیات‌های شهرستانی، کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته و اکنون آرامش خوبی حاکم است.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: در چند سال اخیر کشتی‌گیران استان بیشترین حضور را در تیم‌های ملی داشتند تا حدی که بیش از ۷۰ درصد ترکیب تیم‌های ملی متشکل از کشتی گیران خوزستان است، همچنین در همه رده های تیم ملی مربی داریم.

وی به افتخارآفرینی کشتی‌گیران استان در میدان‌های مختلف اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار پنج کشتی‌گیر از ترکیب ۶ نفره تیم ملی در المپیک، خوزستانی هستند؛ همچنین یک مربی و یک داور از استان تیم ملی را در این مسابقات همراهی می کنند.

جمالپور گفت: با توجه به اینکه کمتر از ۲ ماه تا شروع المپیک باقیمانده است از مسئولان استان انتظار داریم که کمک حال ورزشکاران باشند تا با روحیه بهتری روی تشک حاضر شوند، اگر صنایع و شرکت‌های بزرگ استان پای کار بیایند بطور قطع شرایط بهتری برای کشتی‌گیران خوزستانی فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه هر پنج نماینده استان امکان کسب مدال در المپیک پاریس را دارند، افزود: کشتی‌گیران خوزستانی حاضر در المپیک از پنج شهرستان هستند که نشان‌دهنده توسعه کشتی در نقاط مختلف استان است.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: وقتی هیات را تحویل گرفتیم‌ در رتبه نهم کشور قرار داشتیم اما اکنون با تلاش کشتی‌گیران، مربیان و پیشکسوتان در رده سوم هستیم و ۲۰ هزار کشتی‌گیر بیمه شده در استان داریم.

وی ادامه داد: همواره سعی کردیم استعدادهای ناب استان را کشف و به مسابقات قهرمانی کشور اعزام کنیم همچنین هر هفته مسابقات استانی و در طول سال چند تورنمنت مهم داخلی و بین المللی برگزار می کنیم.

رییس هیات کشتی خوزستان در باره اشتغال کشتی‌گیران استان گفت: سال قبل ۲۴ نفر از قهرمانان کشتی استان استخدام شدند که به دلیل حضور در اردوهای تیم ملی، امکان فعالیت آنها در محل کار وجود ندارد به همین دلیل حمایت‌های مالی لازم را از آنها انجام می دهیم.

وی افزود: با توجه به حجم زیاد مسابقات و اعزام های فراوان، بودجه اداره کل ورزش و جوانان کفاف کار را نمی دهد به همین دلیل نیاز به حمایت صنایع داریم.

جمالپور در باره توسعه کشتی آزاد در استان گفت: در این خصوص برنامه ریزی لازم را انجام دادیم که نیازمند زمان است و توسعه کشتی بانوان از دیگر برنامه های هیات استان بوده و کلاس های مربیگری متعددی نیز برگزار کرده ایم.

وی در باره عملکرد سعید اسماعیلی در رقابت های مجارستان بیان کرد: اسماعیلی پدیده کشتی ایران و جهان بوده و آینده روشنی پیش روی اوست، همچنین شانس کسب مدال طلای المپیک را دارد.

بیش از ۲۵۰ هزار خوزستانی در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند.

نظر شما