شناسهٔ خبر: 67154297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد:

بهره‌برداری از ۴۳ طرح همزمان با هفته جهاد کشاورزی در ایلام

خبرگزاری صدا و سیما

صفدر نیازی شهرکی گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۴۳ طرح با اعتباری بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال در استان ایلام افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بازدید از طرح ایستگاه پمپاژ برتش اظهار کرد: این طرح نزدیک به ۱۸ سال پیش شروع شده است و مدت‌ها بلاتکلیف مانده بود؛ اما با توجه دولت سیزدهم به این طرح، موانع آن رفع و احیاء شد.
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تاکنون یک‌هزار و ۱۰میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است، افزود: ۷۱۰میلیارد ریال از این میزان در دولت سیزدهم به این طرح تزریق شد که موجب تسهیل در روند عملیات اجرایی مرحله اول آن و بهره برداری از این مرحله در آینده نزدیک شده است.
وی به شبکه آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در قالب سامانه گرمسیری هم اشاره کرد و گفت: این طرح شامل ۲۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که اعتبار آن با نگاه مساعد مقام معظم رهبری از صندوق ذخیره ارزی تامین اعتبار شده است.
نیازی شهرکی با اشاره به این که ۱۰۰ هزار هکتار باقی مانده هم تقریبا بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارد، اذعان کرد: در سال گذشته با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک میلیارد دلار به این طرح اعتبار اختصاص یافته و مقرر شده است که این طرح تا شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی به طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام اشاره کرد و افزود: سامانه گرمسیری هم جزیی از طرح شبکه آبیاری غرب و شمال غرب است و به محض این که وزارت نیرو طرح را تأمین آب کند، ۲ ماه بعد طرح را برای استفاده از شبکه آبیاری به کشاورزان تحویل می‌دهیم.

<div id="video-display-embed-code_11210261"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4258278/11210261?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما