شناسهٔ خبر: 67154150 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فروش اکتان محصولات جایگاه‌های سوخت در تامین هزینه نیروهای جاری غیرقانونی است

رئیس بازرسی و پاسخگویی به شکایات مردمی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: جایگاه‌ها برای تأمین مباحث مالی و هزینه‌های نیروهای جاری خود اقدام به فروش محصولاتی تحت عنوان اکتان می‌کنند که فروش آن غیرقانونی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا حمید شادبخش، امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم خرداد_ در حاشیه دومین همایش هم‌اندیشی مشترک منابع طبیعی و آبخیزداری و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی که به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد، درباره واگذاری جایگاه‌های سوخت به بخش خصوصی و نظارت بر این جایگاه‌ها اظهار کرد: در این زمینه شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی فقط سوخت را در اختیار جایگاه‌ها قرار می‌دهد؛ جایگاه‌ها برای تأمین مباحث مالی و هزینه‌های نیروهای جاری خود اقدام به فروش محصولاتی تحت عنوان اکتان می‌کنند که فروش آن غیرقانونی است.

وی ادامه داد: بارها و بارها ابلاغیه‌هایی به جایگاه‌ها برای جلوگیری از فروش این اکتان‌ها ارسال شده است، اما به دلیل میزان سودی که این اکتان‌ها برای جایگاه‌ها دارد، این اقدام تداوم داشته است و ما به دنبال نشست مشترکی با تعزیرات هستیم که به‌صورت قانونی این اکتان‌ها از سطح بازار جمع‌آوری شود.

رئیس بازرسی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به معضل جذب نیروهای متخصص، گفت: افرادی به‌صورت پیمانکاری با وعده‌هایی جذب شدند، اما به دلیل مقررات جاری، جذب آن‌ها به درازا کشیده شده است؛ در تلاش هستیم موانع را در این زمینه مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین آمار شکایات ما مربوط به فروش اکتان و جایگاه‌های سوخت بوده است و کم‌فروشی نداشته‌ایم.

شادبخش، با تقدیر از پالایشگاه اصفهان برای در اختیار گرفتن مدیریت جایگاه‌های سوخت در اصفهان، تأکید کرد: جایگاه‌های سوخت بنا براصل ۴۴ قانون اساسی واگذار شد و همین امر موجب قطع ارتباط شرکت پخش با این جایگاه‌ها شده است، نداشتن ارتباط ما در حوزه منابع انسانی و تأمین نیروها، منجر به جذب نیروهای غیرمتخصص در جایگاه‌ها شد و افرادی مشغول به کار شدند که مراحل تأیید صلاحیت لازم را نگذرانده بودند و مشکلاتی به همراه داشت.

رئیس بازرسی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران درپاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر تعمیم اقدام واگذاری جایگاه‌های سوخت به پالایشگاه‌های کشور همانند اصفهان گفت: سال گذشته این برندسازی برنامه‌ریزی شد، اما به‌درستی در کشور اجرایی نشد؛ سوخت اختصاصی به جایگاه‌ها باید بر اساس امتیاز جایگاه‌ها باشد.

شادباش، از اقدامات هلدینگ پتروپالایش اصفهان و مدیریت این مجموعه در این راستا تقدیر کرد و این هلدینگ را از شرکت‌های پیشرو در حوزه فرآورده‌های سوختی معرفی کرد.

نظر شما