شناسهٔ خبر: 67153534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارکینگ ۷ طبقه گره ترافیکی خیابان بهار را باز می‌کند

تهران بزرگ - ایرنا - خیابان بهار یکی از مهمترین خیابان‌های مرکزی پایتخت است که از کمبود پارکینگ رنج می‌برد و که در تازه‌ترین تحول شهردار منطقه هفت از احداث پارکینگی هفت طبقه در این خیابان خبر می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، منطقه هفت از شمال به بزرگراه رسالت، از شرق به خیابان‌ مجیدیه، از جنوب به خیابان‌های انقلاب و دماوند و از غرب به بزرگراه مدرس و خیابان شهید مفتح محدود می‌شود و این منطقه دارای پنج ناحیه و ۱۴ محله است.

از دیرباز این منطقه با مشکل پارکینگ به ویژه به واسطه وجود سازمان‌ها، مراکز تجاری و اداری متعدد در طول روز دست و پنجه نرم می کند؛ به ویژه در خیابان بهار که یکی از مهم ترین معابر این منطقه است.

از این رو نصرالله آبادیان در تازه ترین خبر از منطقه هفت اعلام کرده که طرح ساماندهی و ارتقا کیفی خیابان بهار با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران اجرا می‌شود.

شهردار منطقه هفت تهران در این باره از همکاری خوب با پلیس راهور در اجرای طرح‌های اصلاح معابر گفت و تاکید کرد: ما در منطقه هفت بر تعامل سازنده و گسترده با تمامی نهادهای مرتبط در زمینه پروژه های اصلاح معابر تاکید داریم و در زمینه پروژه ساماندهی خیابان بهار هم تمهیدات لازم برای این کار اندیشیده شده است.

آبادیان به معضل پارکینگ در این خیابان اشاره کرد و گفت: ما در منطقه هفت برای تسهیل پارکینگ شهروندانی که به این خیابان مراجعه می کنند مقدمات ساخت یک پارکینگ هفت طبقه در خیابان سمیه نزدیک به خیابان بهار را اندیشیده ایم و به زودی عملیات ساخت این پارکینگ آغاز خواهد شد که با اجرای این پروژه بخش زیادی از نیاز شهروندان برطرف خواهد شد.

شهردار منطقه هفت بر حفظ راسته‌های فروشگاهی در تهران تاکید کرد و گفت: فرهنگ ایرانی حاکی از تمایل مردم به خرید از راسته‌های فروشگاهی دارد که بر همین اساس ما در منطقه هفت بر ساماندهی خیابان بهار به عنوان راسته فروشگاه های کالای کودک تاکید داریم و تلاش داریم این راسته فروشگاهی به حیات خود ادامه دهد.

آبادیان ادامه داد: این به معنای حمایت از صنف فروشندگان کالای کودک نیست بلکه به نوعی ارج گذاشتن به زیست فرهنگی مردم شهر تهران و حفظ سرزندگی در شهر است.

وی افزود: به عنوان مثال راسته کتاب فروشان انقلاب سال هاست که فعال است و مردم با تردد در این خیابان و خرید کتاب از فروشگاه‌های آن خو گرفته اند و این درست نیست که این راسته تبدیل به راسته فست فودی ها و یا کافه ها شود و کتاب فروشی ها از این منطقه بروند.

آبادیان بر آغاز هر چه سریعتر عملیات ساماندهی خیابان بهار تاکید کرد و گفت: شهرداری منطقه هفت بر حفظ زیست فرهنگی و اجتماعی مردم در این منطقه تاکید دارد و تمام تلاش خود را می کند که شهروندان تجربه رفاهی و زیستی بهتری نسبت به گذشته در این منطقه داشته باشند.

براساس این گزارش، در فاز اول این پروژه که از خیابان انقلاب تا خیابان سمیه اجرا می شود، عملیات آرام سازی ترافیک، افزایش سطح پیاده رو، کف سازی دوطرفه پیاده راه و آرام سازی در تقاطع‌ها در آن صورت می‌گیرد.

نظر شما