شناسهٔ خبر: 67153488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معرفی زرشک بی دانه خراسان جنوبی جزو محصول برتر کشور

زرشک بی دانه خراسان جنوبی به عنوان محصول برتر در کشور معرفی می شود.

صاحب‌خبر -

معرفی زرشک بی دانه خراسان جنوبی به عنوان محصول برتر در کشور
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی در مراسم گرامیداشت در مرکز تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی منابع طبیعی بیرجندکه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی برگزار شده بود گفت:  زرشک بی دانه خراسان جنوبی به عنوان محصول برتر در کشور معرفی می شود .

علیرضا مقری فریز افزود: سال گذشته در این مرکز برای اولین بار محصول عناب روستای سیوجان و ماژان به عنوان محصول برتر در سطح کشور معرفی شد.

وی گفت: در این مرکز در هر سال ۴۰ طرح تحقیقاتی به صورت ملی و ۱۵ طرح تحقیقاتی به صورت استانی عملیات پژوهشی، تحقیقاتی بر روی آنان انجام می‌شود.


رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی افزود: انجام کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی بر روی محصولات منطقه و همچنین محصولات کم‌ آب بر از جمله فعالیت‌های این مرکز تحقیقاتی است. 

همچنین مسئولان از مزارع برداشت محصول گندم و انواع گندم‌های تولیدی که به صورت آزمایشی کشت شده بودند بازدید کردند. 

مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی استان  سال ۱۳۶۳ در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار راه اندازی شد و  در زمینه محصولات باغی _ زراعی و طرح‌های پژوهشی و تولیدات محصول فعالیت کرد.

 در این مرکز تحقیقات روی محصولات از جمله زرشک، عناب، زعفران، پنبه، گندم وانپاع آن جو، گیاهان علوفه ای، ذرت، دانه‌های روغنی، صیفی جات، در سطح ۳۵۰ هکتار انجام می‌شود.

نظر شما