شناسهٔ خبر: 67153322 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کوتاهی می‌کنند - اکون

اقتصاد ایران: همدان- دبیر هماهنگی بین بانک‌های استان همدان با گلایه از بانک‌های خصوصی گفت: متأسفانه بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کوتاهی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طوماسی ظهر چهارشنبه در نشستی به مناسب هفته ازدواج و حل مشکلات وام‌های ازدواج اظهار کرد: در سیستم بانک منابع برای وام‌های قرض‌الحسنه محدود بوده و همین امر موجب صف‌های طولانی برای پرداخت این وام‌ها شده است.

وی افزود: از نظر مبلغی هر سال بین ۲۰ تا ۳۰ درصد مبالغ پرداخت وام ما افزایش پیدا می‌کند اما از نظر تعداد شاهد صف‌های طولانی‌تری هستیم.

دبیر هماهنگی بین بانک‌های استان همدان با بیان بیان اینکه سیستم بانکی علاقه‌مند به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه است، گفت: در بعضی مواقع داخل خود سیستم بانک مرکزی مشکلاتی وجود دارد که گاهی خود ما هم انتقاد داریم.

طوماسی خاطرنشان کرد: سامانه ثبت نام و نوبت‌دهی وام‌های ازدواج از طریق بانک مرکزی مدیریت می‌شود و ما هیچ‌گونه دخل و تصرفی در بستن و باز کردن این سامانه نداریم.

وی با اشاره به شرایط ضامن بیان کرد: بعد از پروسه ثبت نام و تکمیل پرونده و مدارک هویتی در مرحله ضامن سیستم بانکی طبق قانون و بخشنامه بانک مرکزی عمل می‌کند و یک نفر ضامن کفایت می‌کند.

دبیر هماهنگی بین بانک‌های استان همدان عنوان کرد: یک نفر ضامن معتبر از نظر سیستم بانکی تعریف دارد و نه باید سلیقه‌ای اعمال شود ما نه باید فراتر از قانون حرکت کنیم.

طوماسی با بیان اینکه ما هم خارج از جامعه نیستیم و دغدغه ازدواج جوانان را داریم، گفت: این صندلی و مقام نه برای کسی مانده و نه برای ما خواهد ماند و باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم صف‌های دریافت وام‌های ازدواج و فرزندآوری را کوتاه‌تر کنیم.

دبیر هماهنگی بین بانک‌های استان همدان با گلایه از بانک‌های خصوصی بیان کرد: از بانک‌های خصوصی انتظار داریم منابع بیشتری به تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص دهند.

طوماسی عنوان کرد: باید رسانه‌ها نیز تلاش کنند فرهنگ سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه در جامعه افزایش پیدا کند تا منابع بیشتری در اختیار بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات فراهم شود.

برچسب‌ها:

نظر شما