شناسهٔ خبر: 67386952 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

امضای تفاهمنامه اجرای ۱۰ پروژه پیشران منطقه‌ای با محوریت توسعه مشارکتی زنجیره‌های ارزش راهبردی

مراسم رونمایی و امضای تفاهمنامه ۱۰ پروژه پیشران منطقه‌ای با محوریت توسعه مشارکتی زنجیره‌های ارزش راهبردی پهنه‌های ۱۰ گانه شورایعالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی، عصر چهارشنبه در محل معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار شد. مراسم رونمایی و امضای تفاهمنامه ۱۰ پروژه پیشران منطقه‌ای با محوریت توسعه مشارکتی زنجیره‌های ارزش راهبردی پهنه‌های ۱۰ گانه شورایعالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی، عصر چهارشنبه در محل معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزار برنا، در این مراسم سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی ومناطق محروم کشور گفت: با توجه به موضوع تولید، اقتصاد مقاومتی و مردمی سازی که همواره بخصوص در سال جهش تولید با مشارکت مردم، مورد توجه و تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب و شهید آیت الله رئیسی بوده است، از سال گذشته با مطالعه و بررسی گسترده و تلاش‌های صورت گرفته، ۱۰ منظومه‌ی مردمی در استان‌های مختلف کشور طراحی کردیم.

وی تاکید کرد: این طرح‌ها یک مدل کاملا مردمی و تولید محور و با بهره گیری از فناوری‌های نوین است که به عنوان یک کار محوری در شورایعالی جهادسازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی انجام شده است.

در انتهای مراسم تفاهمنامه‌هایی بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و کارگزاران طرح‌ها منعقد شد.  

توسعه زنجیره ارزش دام سبک، توسعه زنجیره ارزش نوغانداری، اجرای آزمایشی طرح پرورش متراکم میگو، توسعه زنجیره ارزش کنجد، حنا و چای ترش، توسعه زنجیره ارزش خرما و نخیلات، توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی، توسعه زنجیره ارزش شیر و لبنیات، توسعه زنجیره ارزش زیتون، توسعه کشت قراردادی پنبه و توسعه خوشه گلخانه‌های کوچک‌مقیاس از محور‌های اصلی این پروژه هاست که قرار است در سال جهش تولید با مشارکت مردم با تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد ریال انجام شود و اشتغالزایی ۲۵ هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کند.

انتهای پیام/

نظر شما