شناسهٔ خبر: 67152533 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فراهم شدن امکان صدور حساب تجاری و دستگاه کارتخوان پایانه فروشگاهی در اصفهان

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون استان اصفهان گفت: امکان صدور حساب تجاری و دستگاه کارتخوان پایانه فروشگاهی برای فروش محصولات مشاغل خانگی فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تأکید بر ضرورت توسعه بازار، بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی به منظور پایدارسازی این مشاغل و با توجه به بند ۱۲ مصوبات چهل و هشتمین جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال گذشته گفت: مبنی بر اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است امکان صدور حساب تجاری و دستگاه کارتخوان پایانه فروشگاه (pos) را برای دارندگان مجوز مشاغل خانگی فراهم کند، این امکان برای دارندگان مشاغل خانگی فعال فراهم شده است.

سید مهدی قائم مقامی  با اشاره به اینکه قرار شده است تا سامانه تحت وب طراحی و فعال شود، افزود: تا زمان فعال شدن وب سرویس مربوطه در سامانه مشاغل خانگی و درگاه ملی کسب وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی، تمام اطلاعات متقاضیان مشاغل خانگی مورد تأیید این اداره کل، بصورت فیزیکی به این وزارتخانه ارسال و حساب مذکور صادر خواهد شد و دستگاه کارتخوان پایانه فروشگاه برای آنان ایجاد می‌شود.

او از صاحبان مشاغل خانگی خواست برای صدور حساب ویژه و دستگاه کارتخوان به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان محل فعالیت خود مراجعه کنند.

امروزه مشاغل خانگی زودبازده و کسب و کار‌های خانگی به عنوان راهکاری مهم برای خوداشتغالی و ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان به حساب می‌آیند.

قابلیت این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بی‌شماری برای شاغلان آنها می‌شود، که از جمله می‌توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار دسگر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده و بسیاری فواید دیگر اشاره کرد.

نظر شما